مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تقسیم بازار با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی مطالعه موردی: فرآورده های گوشتی (سوسیس)

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 80

چکیده

 تقسیم بازار با شبکه های عصبی مصنوعی, سابقه طولانی در دنیا ندارد. به طور عمده, این روش در دنیا, از چندین سال پیش در مدیریت گردشگری به صورت گسترده آغاز گردید و پس از آن به سایر حوزه های بازاریابی نیز سرایت کرد. امروزه این روش در کنار روشهای آماری از شایعترین شیوه های تقسیم بندی مشتریان بوده و روزبه روز در حال گسترش است.در این تحقیق به دلیل ضرورت شناخت مشتریان هدف برای یک شرکت تولیدکننده فرآورده های گوشتی, نیاز به استفاده از روشی موثر برای بخش بندی مشتریان احساس گردید و در نهایت روش تحلیل خوشه ای با شبکه های عصبی خودسازمان دهنده, که به خوشه بندی مشتریان اختصاص داشته و نمونه های زیادی از کاربرد آن در دنیا تجربه گردیده است, انتخاب و مورد استفاده قرار گرفت.برای انجام تحقیق, در ابتدا معیارهای مفید در بخش بندی مشتریان مشخص شده و بر اساس آن پرسشنامه ای طراحی گردیده است. پس از جمع آوری پرسشنامه ها و اخذ اطلاعات, با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی, مشتریان خوشه بندی گردیدند و در نهایت نتایج به دست آمده مورد تبیین و تحلیل قرار گرفته است.همچنین مقایسه روش شبکه های عصبی برای خوشه بندی با روشهای کلاسیک خوشه بندی مشتریان با استفاده از روش آماری K-means انجام شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن قلی پور، طهمورث، میری، سیدمهدی، و مروتی شریف آبادی، علی. (1386). تقسیم بازار با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی مطالعه موردی: فرآورده های گوشتی (سوسیس). مدرس علوم انسانی، 11((پیاپی 55) (ویژه نامه مدیریت))، 57-80. SID. https://sid.ir/paper/6899/fa

    Vancouver: کپی

    حسن قلی پور طهمورث، میری سیدمهدی، مروتی شریف آبادی علی. تقسیم بازار با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی مطالعه موردی: فرآورده های گوشتی (سوسیس). مدرس علوم انسانی[Internet]. 1386؛11((پیاپی 55) (ویژه نامه مدیریت)):57-80. Available from: https://sid.ir/paper/6899/fa

    IEEE: کپی

    طهمورث حسن قلی پور، سیدمهدی میری، و علی مروتی شریف آبادی، “تقسیم بازار با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی مطالعه موردی: فرآورده های گوشتی (سوسیس)،” مدرس علوم انسانی، vol. 11، no. (پیاپی 55) (ویژه نامه مدیریت)، pp. 57–80، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/6899/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button