مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

937
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش ارزشیابی پورتفولیو بر یادگیری و رضایت دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 88

چکیده

 مقدمه: تمایل به استفاده از پورتفولیو جهت ارزیابی, با هدف استفاده بهینه از فرهنگ ارزشیابی توسعه یافته است. پژوهش حاضر به منظور تعیین تاثیر روش ارزشیابی پورتفولیو بر میزان یادگیری و رضایت دانشجویان مامایی در کارآموزی بیماری های زنان اجرا گردید.روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی کلیه دانشجویان ترم 6 مامایی دو دوره (42 نفر), به طور تصادفی به دو گروه پورتفولیو و ارزشیابی روتین تقسیم شدند. گروه پورتفولیو مجموعه ای شامل گزارش کامل شرح حال, معاینه بالینی و ارایه نحوه کنترل بیماری بر اساس اهداف آموزشی کارآموزی, برای مراجعین به درمانگاه تهیه و در هفته آخر کارآموزی ارایه و با چک لیست ارزشیابی پورتفولیو ارزیابی شدند. از کلیه گروه ها در آخرین روز کارآموزی پس آزمون, امتحان بالینی و نظر سنجی به عمل آمد.نتایج: دو گروه از نظر سن, نمرات پیش آزمون و نمره درس تئوری یکسان بودند. میانگین تفاوت نمره پیش و پس آزمون دردو گروه برای سطوح دانش و درک - فهم اختلاف معنی داری نداشت. میانگین نمرات سوالات کاربرد, تجزیه - تحلیل و سطوح بالاتر در گروه پورتفولیوبا اختلاف معنی داری از گروه ارزیابی روتین بیشتر بود (به ترتیب p=0.001 و p=0.02) میانگین نمره آزمون بالینی دردو گروه اختلاف معنی داری نشان داد. میانگین نمرات ارایه راه حل تشخیصی و درمانی و برقراری ارتباط بین آموخته های تئوری و بالینی در گروه پورتفولیو بیشتر بود. رضایت کلی دانشجویان از دو روش در حیطه آزمون و روش ارزشیابی یکسان بود.نتیجه گیری: ارزشیابی پورتفولیو با افزایش مشارکت دانشجو در فرایند یادگیری و کمک به او در کاربرد اصول و مفاهیم تئوری در آموزش بالینی موجب افزایش میزان یادگیری خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمان، نورالسادات، و حیدری، طوبی. (1388). تاثیر روش ارزشیابی پورتفولیو بر یادگیری و رضایت دانشجویان مامایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 12(4 (ویژه نامه شماره 1))، 81-88. SID. https://sid.ir/paper/69118/fa

    Vancouver: کپی

    کریمان نورالسادات، حیدری طوبی. تاثیر روش ارزشیابی پورتفولیو بر یادگیری و رضایت دانشجویان مامایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1388؛12(4 (ویژه نامه شماره 1)):81-88. Available from: https://sid.ir/paper/69118/fa

    IEEE: کپی

    نورالسادات کریمان، و طوبی حیدری، “تاثیر روش ارزشیابی پورتفولیو بر یادگیری و رضایت دانشجویان مامایی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 12، no. 4 (ویژه نامه شماره 1)، pp. 81–88، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69118/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button