مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,256
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر تدریس به روش سخنرانی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر میزان یادگیری و کیفیت تدریس

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه: مطالعات متفاوتی عدم توانایی روش سخنرانی سنتی را نسبت به روش های یادگیری فعال در انتقال مفاهیم حیطه های بالاتر یادگیری نشان داده اند. هدف از این پژوهش مقایسه تاثیر دو روش سخنرانی با باز خورد و سخنرانی به روش سنتی بر میزان یادگیری و کیفیت تدریس بود.روش کار: در یک مطالعه تجربی 27 نفر دانشجویان ترم چهارم کارشناسی مامایی به طور تصادفی به دو گروه «تدریس به روش سخنرانی با بازخورد» و «تدریس به روش سخنرانی» تقسیم شدند. مبحث مورد نظر توسط یک مدرس به صورت سخنرانی 90 دقیقه ای در گروه سخنرانی به روش سنتی و بلافاصله دو سخنرانی 35 دقیقه ای همراه بایک بحث 10 دقیقه ای پس از هر سخنرانی در گروه سخنرانی با بازخورد ارایه گردید. فرم اطلاعاتی, پیش آزمون, پس آزمون و فرم های نظر سنجی یکسان به ترتیب جهت بررسی مشخصات دموگرافیک, میزان یادگیری کوتاه مدت (بلافاصله پس از تدریس) و بلند مدت ( 4 ماه بعد) و کیفیت تدریس از دیدگاه دانشجویان استفاده شدند.نتایج: اطلاعات دموگرافیک, کیفیت تدریس از دیدگاه دانشجویان, نمرات کلی و طبقه ای پیش آزمون, نمرات کلی پس آزمون (بلافاصله پس از تدریس) در دو گروه مشابه بود. نتایج نمرات طبقات یادگیری این پس آزمون در سطوح دانش و درک - فهم مشابه بودند, ولی نمرات طبقات کاربرد و تجزیه - تحلیل تفاوت های معنی داری را در دو گروه نشان دادند (p=0.011). هم چنین نمرات کلی و طبقه ای پس آزمون 4 ماه بعد در دو گروه متفاوت نبود.نتیجه گیری: یافته ها حاکی از تاثیر روش سخنرانی با باز خورد در مقایسه با روش سخنرانی سنتی بر میزان یادگیری کوتاه مدت دانشجویان در طبقات کاربرد و تجزیه - تحلیل است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، طوبی، کریمان، نورالسادات، حیدری، زهرا، و امیری فراهانی، لیلا. (1388). مقایسه تاثیر تدریس به روش سخنرانی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر میزان یادگیری و کیفیت تدریس. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 12(4 (ویژه نامه شماره 1))، 34-43. SID. https://sid.ir/paper/69126/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری طوبی، کریمان نورالسادات، حیدری زهرا، امیری فراهانی لیلا. مقایسه تاثیر تدریس به روش سخنرانی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر میزان یادگیری و کیفیت تدریس. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1388؛12(4 (ویژه نامه شماره 1)):34-43. Available from: https://sid.ir/paper/69126/fa

    IEEE: کپی

    طوبی حیدری، نورالسادات کریمان، زهرا حیدری، و لیلا امیری فراهانی، “مقایسه تاثیر تدریس به روش سخنرانی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر میزان یادگیری و کیفیت تدریس،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 12، no. 4 (ویژه نامه شماره 1)، pp. 34–43، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69126/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button