مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,510
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت بیماران، بستری در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از خدمات از خدمات ارایه شده در بیمارستان

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 11

چکیده

رضایتمندی بیماران مفهومی است که امروزه در مراقبت های پزشکی اهمیت ویژه ای یافته است. می توان گفت مراقبت های بهداشتی که به بیماران ارایه می گردد دارای کیفیت بالایی نیست مگر آن که بیماران از آن خدمات راضی باشند. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی تحلیلی است که با هدف تعیین میزان رضایت بیماران بستری از خدمات ارایه شده در بیمارستان انجام شده است. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه بندی شده با تخصیص مناسب بود و مطالعه بر روی 2400 بیمار بستری در کلیه بیمارستان های تابعه که به صورت تصادفی ساده از هر بخش انتخاب شده بودند انجام شد. ابزار پژوهش پرسشنامه ای مشتمل بر 87 سوال در زمینه خدمات ارایه شده در واحدهای مختلف بیمارستانی بود که به روش مصاحبه با بیمار تکمیل گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار تی تست آنالیز واریانس, میانگین های چند گانه, کای دو و شاخص های مرکزی استفاده شد.نتایج پژوهش نشان داد که بین میانگین میزان رضایت بیماران بستری در بخش های مختلف بیمارستان های امیرکبیر, طالقانی, امام سجاد آشتیان و والفجر تفرش تفاوت آماری معنی داری وجود دارد (P<0.05).بین میانگین رضایتمندی بیماران از بیمارستان های مختلف تابعه دانشگاه تفاوت آماری وجود دارد (P=0.04) و بیشترین میزان رضایت بیماران مربوط به بیمارستان امیرکبیر اراک است.بین میانگین رضایتمندی بیماران از مراکز آموزشی درمانی با مراکز درمانی تفاوت آماری معنی دار مشاهده نشد. بین متغیرهای تعداد دفعات بستری و تعداد روزهای بستری با میانگین رضایتمندی بیماران رابطه معکوس وجود داشت. در مقایسه بین میانگین رضایتمندی بیماران از واحدهای مشابه در بیمارستان های مختلف, آزمون های آماری تفاوت را در بین واحدهای پرستاری و مامایی بیمارستان ها نشان داد (P<0.05). در مقایسه بین میانگین رضایتمندی بیماران از بخش های مشابه بیمارستان ها, میانگین رضایتمندی از بخش های نوزادان (P=0.04) و اطفال (P<0.05) در بیمارستان های مختلف نسبت به سایر بخش ها تفاوت آماری معنی دار نشان داد.در نتیجه مهمترین عامل در تفاوت رضایت بیماران از بیمارستان های مختلف مربوط به حجم مراقبت های پرستاری و مامایی می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیاتی، اکرم. (1379). بررسی میزان رضایت بیماران, بستری در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از خدمات از خدمات ارایه شده در بیمارستان . مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 3(4 (پیاپی 13))، 6-11. SID. https://sid.ir/paper/69267/fa

    Vancouver: کپی

    بیاتی اکرم. بررسی میزان رضایت بیماران, بستری در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از خدمات از خدمات ارایه شده در بیمارستان . مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1379؛3(4 (پیاپی 13)):6-11. Available from: https://sid.ir/paper/69267/fa

    IEEE: کپی

    اکرم بیاتی، “بررسی میزان رضایت بیماران, بستری در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از خدمات از خدمات ارایه شده در بیمارستان ،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 3، no. 4 (پیاپی 13)، pp. 6–11، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69267/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا