مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,856
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع آموزش بالینی و ارایه راهکارها در جهت ارتقا کیفیت آموزش در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 118

چکیده

 زمینه و هدف: شناسایی مسایل موجود در آموزش بالینی و اقدام برای اصلاح آن موجب ارتقا کیفیت خدمات پزشکی خواهد گردید. این پژوهش نیز در این راستا انجام شد.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی در سال 1387 دیدگاه کلیه کارآموزان و کارورزان پزشکی که حداقل 2 بخش بالینی ماژور را در دانشگاه علوم پزشکی اراک گذرانده بودند از طریق پرسش نامه 56 سوالی پیرامون موانع از 6 بعد مکان های آموزش, امکانات محیط آموزشی, روش های ارزشیابی, شیوه های یاددهی, همکاری پرسنل بهداشتی درمانی و نیز نحوه برنامه ریزی آموزش بالینی مورد ارزیابی قرار گرفت.یافته ها: وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان پزشکی به ترتیب با میانگین 41 و 48 درصد در حد متوسط ارزیابی گردید. کارآموزان وضعیت روش های ارزشیابی بالینی را با میانگین 28.7 درصد و کارورزان با میانگین 32 درصد و کیفیت استفاده از مکان های آموزش بالینی را به ترتیب با میانگین 29.3 و 31.7 درصد در حد ضعیف ارزیابی نمودند. وضعیت روش های آموزش بالینی, امکانات محیط آموزشی, همکاری پرسنل و نیز برنامه آموزش محتوای بالینی در حد متوسط ارزیابی شد.نتیجه گیری: این پژوهش بر تعیین دقیق تجارب یادگیری, به کارگیری روش های آموزشی مناسب, انجام ارزیابی های تکوینی به طور مستمر, استفاده از محیط های شبیه سازی شده و مکان های آموزشی متناسب با شرایط کاری آینده فارغ التحصیلان و ارتقا سطح انگیزش دانشجویان به عنوان استراتژی های اثر بخش در جهت ارتقا کیفیت آموزش پزشکی تاکید می نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عنبری، زهره، و رمضانی، مجید. (1389). موانع آموزش بالینی و ارایه راهکارها در جهت ارتقا کیفیت آموزش در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 13(2 (پیاپی 51))، 110-118. SID. https://sid.ir/paper/69520/fa

    Vancouver: کپی

    عنبری زهره، رمضانی مجید. موانع آموزش بالینی و ارایه راهکارها در جهت ارتقا کیفیت آموزش در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1389؛13(2 (پیاپی 51)):110-118. Available from: https://sid.ir/paper/69520/fa

    IEEE: کپی

    زهره عنبری، و مجید رمضانی، “موانع آموزش بالینی و ارایه راهکارها در جهت ارتقا کیفیت آموزش در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 13، no. 2 (پیاپی 51)، pp. 110–118، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69520/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button