مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,781
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

12

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی اراک در سال 1380

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 32

چکیده

آموزش بالینی به لحاظ اهمیت, قلب آموزش حرفه ای شناخته شده است زیرا بیش از نیمی از زمان آموزشی دانشجویان پرستاری و مامایی را تشکیل می دهد و اساس کسب مهارتهای حرفه ای در آنان می باشد. جهت بهبود کیفیت آموزش بالینی, وضعیت آن همواره باید مورد ارزشیابی قرار گیرد. روش کار: این مطالعه, مطالعه ای توصیفی- تحلیلی می باشد که بر روی کلیه دانشجویان ترم چهارم کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و ترم ششم و بالاتر کارشناسی پیوسته رشته های پرستاری و مامایی در دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 81-1380 انجام گرفته است. نظرات دانشجویان با استفاده از پرسشنامه ای که براساس منابع و متون موجود تهیه و شامل سوالات باز و بسته می باشد, جمع آوری گردیده است. این پرسشنامه مشتمل بر پنج بخش شامل اطلاعات مربوط به وضعیت دموگرافیک, دیدگاه دانشجویان درباره برنامه ریزی آموزشی, مربیان آموزشی بالینی, پرسنل بهداشتی درمانی, تجهیزات و فضای آموزشی می باشد. نتایج: نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که دیدگاه دانشجویان نسبت به عملکرد مربیان, 34.4% متوسط و 2.2% بسیار بد بوده است. در رابطه با وضعیت برنامه ریزی آموزشی بالینی, خوب و متوسط هرکدام 38.2% بوده تجهیزات آموزشی به ترتیب 37.2 درصد خوب و 2.3 درصد بسیار بد بوده است. از نظر مقایسه دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی نسبت به عملکرد مربیان آموزش, تجهیزات و فضای آموزشی, برنامه ریزی آموزش, توزیع سطوح منفی و مثبت در دو رشته یکسان است و آزمون آماری تفاوت معناداری را نشان نمی دهد. نتیجه گیری: در مطالعه حاضر نقش اعضای تیم بهداشتی- درمانی در آموزش دانشجویان, منفی توصیف گردید بنابراین لازم است عملکرد اعضای تیم بهداشتی- درمانی مورد بررسی قرار گرفته و برنامه ریزی در جهت ایجاد تغییرات مطلوب صورت پذیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خورسندی، محبوبه، و خسروی، شراره. (1381). بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی اراک در سال 1380. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 5(1 (پیاپی 18))، 29-32. SID. https://sid.ir/paper/69639/fa

Vancouver: کپی

خورسندی محبوبه، خسروی شراره. بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی اراک در سال 1380. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1381؛5(1 (پیاپی 18)):29-32. Available from: https://sid.ir/paper/69639/fa

IEEE: کپی

محبوبه خورسندی، و شراره خسروی، “بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی اراک در سال 1380،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 5، no. 1 (پیاپی 18)، pp. 29–32، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69639/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button