مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل برتری تجاری برای سازمانهای خدماتی ایران (مطالعه موردی راه آهن ج.ا.ا)

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف این پژوهش, شناسایی عوامل و معیارهای مدل برتری برای سازمانهای خدمات ایران و ارائه مبنایی برای خود ارزیابی سازمانهای این بخش است. در این راستا, ابتدا ادبیات تحقیق مرور شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سپس با استفاده از روش مفهوم نگاری, مدل برتری تجاری سازمانهای خدماتی ایران طراحی گردید. در این مدل, هشت عامل برای برتری سازمانهای خدماتی ایران شناسایی شد. توزیع پرسشنامه بین خبرگان و تجزیه و تحلیل اطلاعات با spss و 52/8 lisrel نیز اعتبار و روایی مدل را تأیید کرد. عوامل و معیارهای مدل برتری تجاری سازمانهای خدماتی ایران عبارتند از: رهبری, فرهنگ سازمانی آفریننده, استراتژی خدمت, مدیریت اطلاعات و دانش, ساختار سازمانی منعطف, کیفیت خدمت, کارکنان و مشتری گرایی, کانالهای اثرگذاری هر یک از معیارها بر یکدیگر نیز شناسایی شده و از طریق پرسشنامه به تأیید خبرگان رسیده است.  

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقبل باعرض، عباس، و حسن زاده کریم آباد، حمیدرضا. (1382). طراحی مدل برتری تجاری برای سازمانهای خدماتی ایران (مطالعه موردی راه آهن ج.ا.ا). مدرس علوم انسانی، 7(3 (پیاپی 30))، 23-44. SID. https://sid.ir/paper/6988/fa

    Vancouver: کپی

    مقبل باعرض عباس، حسن زاده کریم آباد حمیدرضا. طراحی مدل برتری تجاری برای سازمانهای خدماتی ایران (مطالعه موردی راه آهن ج.ا.ا). مدرس علوم انسانی[Internet]. 1382؛7(3 (پیاپی 30)):23-44. Available from: https://sid.ir/paper/6988/fa

    IEEE: کپی

    عباس مقبل باعرض، و حمیدرضا حسن زاده کریم آباد، “طراحی مدل برتری تجاری برای سازمانهای خدماتی ایران (مطالعه موردی راه آهن ج.ا.ا)،” مدرس علوم انسانی، vol. 7، no. 3 (پیاپی 30)، pp. 23–44، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/6988/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button