مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,345
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش ایمن سازی در مقابل استرس و پذیرش و تعهد درمانی در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان سال دوم دبیرستان های اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 143

چکیده

 در پژوهش حاضر, اثربخشی دو روش آموزش ایمن سازی در مقابل استرس و روش پذیرش و تعهد درمانی در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان سال دوم دبیرستان های شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت. نمونه این پژوهش شامل 150 نفر از دانش آموزان مبتلا به اضطراب ریاضی بود که به طور تصادفی به گروه های آزمایشی و کنترل گمارده شدند. در این پژوهش شش گروه وجود داشت (هر گروه 25 نفر). دو گروه آموزش ایمن سازی در مقابل استرس (دختر و پسر), دو گروه پذیرش و تعهد درمانی (دختر و پسر) و دو گروه کنترل (دختر و پسر). دو روش ایمن سازی در مقابل استرس و پذیرش و تعهد درمانی به عنوان روش های مداخله به کار برده شد. مقیاس اضطراب ریاضی و مصاحبه بالینی به عنوان ابزارهای تحقیق مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج تحلیل واریانس با اندازه های مکرر نشان داد که بین گروه آموزش ایمن سازی در مقابل استرس, پذیرش و تعهد درمانی و گروه کنترل در اضطراب ریاضی تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج آزمون تعقیبی شفه نیز نشان داد که اضطراب ریاضی در گروه های آموزشی ایمن سازی در مقابل استرس و پذیرش و تعهد درمانی در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری کاهش یافت. نتایج حاصل از مقایسه روش های درمانی نشان داد که روش آموزش ایمن سازی در مقابل استرس در کاهش اضطراب ریاضی نسبت به روش پذیرش و تعهد درمانی, کارآمدتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عابدی، احمد، عریضی سامانی، سیدحمیدرضا، و لعلی، محسن. (1389). مقایسه اثربخشی آموزش ایمن سازی در مقابل استرس و پذیرش و تعهد درمانی در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان سال دوم دبیرستان های اصفهان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 9(33)، 125-143. SID. https://sid.ir/paper/69977/fa

    Vancouver: کپی

    عابدی احمد، عریضی سامانی سیدحمیدرضا، لعلی محسن. مقایسه اثربخشی آموزش ایمن سازی در مقابل استرس و پذیرش و تعهد درمانی در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان سال دوم دبیرستان های اصفهان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1389؛9(33):125-143. Available from: https://sid.ir/paper/69977/fa

    IEEE: کپی

    احمد عابدی، سیدحمیدرضا عریضی سامانی، و محسن لعلی، “مقایسه اثربخشی آموزش ایمن سازی در مقابل استرس و پذیرش و تعهد درمانی در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان سال دوم دبیرستان های اصفهان،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 9، no. 33، pp. 125–143، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69977/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا