مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,472
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه تبریز

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 125

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با تعلل ورزی دانشجویان انجام شد. نمونه پژوهش شامل 300 (دختر 190 و پسر 110) نفر از دانشجویان دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تبریز بودند که به وسیله نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب شدند و از پرسشنامه های مقیاس ارزیابی تعلل ورزی - نسخه دانشجویی و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری به منظور جمع آوری اطلاعات استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات روش های آماری تحلیل رگرسیون گام به گام و تحلیل مسیر به کار رفت. نتایج پژوهش نشان داد که خودکارآمدی, راهبردهای یادگیری سطح بالا, ارزش گذاری درونی و اضطراب امتحان تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان را پیش بینی کرد. نتیجه دیگر پژوهش نشان داد که 37% واریانس تعلل ورزی از طریق یک ترکیب خطی مشترک از عوامل خودکارآمدی, راهبردهای سطح بالا, ارزش گذاری درونی و اضطراب تعیین می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بدری گرگری، رحیم، و حسینی، فریبا. (1389). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه تبریز. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 9(36)، 111-125. SID. https://sid.ir/paper/70040/fa

Vancouver: کپی

بدری گرگری رحیم، حسینی فریبا. بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه تبریز. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1389؛9(36):111-125. Available from: https://sid.ir/paper/70040/fa

IEEE: کپی

رحیم بدری گرگری، و فریبا حسینی، “بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه تبریز،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 9، no. 36، pp. 111–125، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70040/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا