مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه تبریز

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 125

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با تعلل ورزی دانشجویان انجام شد. نمونه پژوهش شامل 300 (دختر 190 و پسر 110) نفر از دانشجویان دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تبریز بودند که به وسیله نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب شدند و از پرسشنامه های مقیاس ارزیابی تعلل ورزی - نسخه دانشجویی و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری به منظور جمع آوری اطلاعات استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات روش های آماری تحلیل رگرسیون گام به گام و تحلیل مسیر به کار رفت. نتایج پژوهش نشان داد که خودکارآمدی, راهبردهای یادگیری سطح بالا, ارزش گذاری درونی و اضطراب امتحان تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان را پیش بینی کرد. نتیجه دیگر پژوهش نشان داد که 37% واریانس تعلل ورزی از طریق یک ترکیب خطی مشترک از عوامل خودکارآمدی, راهبردهای سطح بالا, ارزش گذاری درونی و اضطراب تعیین می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بدری گرگری، رحیم، و حسینی، فریبا. (1389). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه تبریز. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 9(36)، 111-125. SID. https://sid.ir/paper/70040/fa

Vancouver: کپی

بدری گرگری رحیم، حسینی فریبا. بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه تبریز. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1389؛9(36):111-125. Available from: https://sid.ir/paper/70040/fa

IEEE: کپی

رحیم بدری گرگری، و فریبا حسینی، “بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه تبریز،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 9، no. 36، pp. 111–125، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70040/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button