مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,107
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه هوش هیجانی و مدیریت زمان با استرس شغلی معلمان مقطع متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 64

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی رایطه هوش هیجانی و مدیریت زمان با استرس شغلی معلمان مقطع متوسطه انجام شده است. برای این منظور از بین معلمان مقطع متوسطه شهرستان یزد 206 معلم به طور تصادفی انتخاب شدند (128 نفر مرد، 78 زن). ابزارهای اندازه گیری پژوهش عبارت بودند از: پرسشنامه استرس شغلی، پرسشنامه هوش هیجانی سیبر یا شرینگ و پرسشنامه مدیریت زمان. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که هوش هیجانی و مدیریت زمان به طور معنی داری استرس شغلی معلمان را پیش بینی می کند، این دو متغیر با هم 57 درصد از تغییرات استرس شغلی را تبیین می کنند. همچنین نتایج تحلیل نشان داد که مؤلفه های هوش هیجانی به ویژه مولفه های خود کنترلی، همدلی، خودآگاهی در پیش بینی استرس شغلی نقش معنی داری دارند و به همراه مدیریت زمان 78 درصد از تغییرات استرس شغلی را تبیین می می کنند. از بین این مؤلفه ها خود کنترلی بیشترین نقش را تبیین استرس شغلی دارد و حدود 57 درصد از تغییرات استرس شغلی را تبیین می کند، بعد از خود کنترلی، همدلی 13 درصد از تغییرات استرس شغلی را تبیین می کند و متغیرهای خودآگاهی و مدیریت زمان نیز به ترتیب 3 و 2 درصد از تغییرات استرس شغلی را تبیین می کنند و اثر آنها در پیش بینی استرس شغلی معنی دار است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهشیری، غلامرضا. (1383). بررسی رابطه هوش هیجانی و مدیریت زمان با استرس شغلی معلمان مقطع متوسطه. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 3(12)، 53-64. SID. https://sid.ir/paper/70071/fa

    Vancouver: کپی

    دهشیری غلامرضا. بررسی رابطه هوش هیجانی و مدیریت زمان با استرس شغلی معلمان مقطع متوسطه. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1383؛3(12):53-64. Available from: https://sid.ir/paper/70071/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا دهشیری، “بررسی رابطه هوش هیجانی و مدیریت زمان با استرس شغلی معلمان مقطع متوسطه،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 3، no. 12، pp. 53–64، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70071/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button