مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,683
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد شناختی – رفتاری در کاهش اضطراب و افزایش ابراز وجود دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی شهر پارس آباد مغان

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 114

چکیده

 هدف پژوهش حاضر اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد شناختی – رفتاری در کاهش اضطراب و افزایش ابراز وجود دانش آموزان پسر دبیرستانی بود.روشی که در این تحقیق استفاده شده است, روش شبه آزمایشی است و طرح مورد استفاه در این پژوهش از نوع طرح های پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی شهر پارس آباد مغان در سال تحصیلی 85-84 تشکیل می دهند (N=2926). نمونه آماری این پژوهش 20 نفر دانش آموز بود که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه اضطراب کتل با 40 سوال سه گزینه ای و پرسشنامه جرات ورزی گمبریل و ریچی با 40 سوال پنج گزینه ای است که در پیش آزمون و پس آزمون برای گروه های آزمایش و کنترل اجرا شدند. همچنین مشاوره گروهی با رویکرد شناختی – رفتاری در 11 جلسه یک و نیم ساعته برای گروه آزمایش برگزار شد. داده های پژوهش با روش های آماری t همبسته و t مستقل تحلیل شدند که نتایج به شرح ذیر حاصل گردید: 1- مشاوره گروهی با رویکرد شناختی – رفتاری موجب کاهش اضطراب دانش آموزان می شود (P<0.05). 2- مشاوره گروهی با رویکرد شناختی – رفتاری موجب افزایش ابراز وجود در دانش آموزان می شود (P<0.05).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاسم زاده، عظیم، بهاری، سیف اله، و نریمانی، محمد. (1388). اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد شناختی – رفتاری در کاهش اضطراب و افزایش ابراز وجود دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی شهر پارس آباد مغان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 8(31)، 95-114. SID. https://sid.ir/paper/70081/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم زاده عظیم، بهاری سیف اله، نریمانی محمد. اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد شناختی – رفتاری در کاهش اضطراب و افزایش ابراز وجود دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی شهر پارس آباد مغان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1388؛8(31):95-114. Available from: https://sid.ir/paper/70081/fa

    IEEE: کپی

    عظیم قاسم زاده، سیف اله بهاری، و محمد نریمانی، “اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد شناختی – رفتاری در کاهش اضطراب و افزایش ابراز وجود دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی شهر پارس آباد مغان،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 8، no. 31، pp. 95–114، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70081/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button