مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,312
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی افت تحصیلی براساس میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و احساس ارزش شخصی

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 206

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با عزت نفس و افت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه مدارس غیرانتفاعی شهرستان گرگان انجام گرفت. روش: روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره اول مدارس غیرانتفاعی شهرستان گرگان در سال 1395 بود, که تعداد آن ها حدود 1243 نفر می شد. روش نمونه گیری از نوع تصادفی خوشه ای و حجم نمونه 293 نفر بود. ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه های شبکه های اجتماعی مجازی (1394) و عزت نفس روزنبرگ (1965) و افت تحصیلی کاووسی (1382) بود. از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره برای تجزیه وتحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با احساس ارزش شخصی رابطه منفی و معناداری وجود داشته و بین استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با افت تحصیلی رابطه منفی وجود دارد (P<0/05). همچنین متغیر احساس ارزش شخصی و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی قادر به پیش بینی افت تحصیلی در دانش آموزان بود. بحث و نتیجه گیری: مدارس و خانواده ها با مدیریت مناسب بر کمیت و کیفیت استفاده از شبکه های مجازی میتوانند در ارتقاء احساس ارزشمندی فرزندان و کاهش افت تحصیلی آنان موثر واقع شوند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعیمی، ابراهیم. (1396). پیش بینی افت تحصیلی براساس میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و احساس ارزش شخصی. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 16(62 )، 189-206. SID. https://sid.ir/paper/70127/fa

    Vancouver: کپی

    نعیمی ابراهیم. پیش بینی افت تحصیلی براساس میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و احساس ارزش شخصی. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1396؛16(62 ):189-206. Available from: https://sid.ir/paper/70127/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم نعیمی، “پیش بینی افت تحصیلی براساس میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و احساس ارزش شخصی،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 16، no. 62 ، pp. 189–206، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70127/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button