مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,319
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,151
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی آموزش معنویت به شیوه گروهی بر کاهش افسردگی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 72

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور تعیین تاثیر آموزش معنویت به شیوه گروهی بر کاهش افسردگی دانشجویان انجام شده است. این پژوهش از جمله پژوهشهای نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل است و نمونه گیری آن به روش تصادفی خوشه ای انجام گرفته است. به این منظور, تعداد 20 نفر انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. اعضای گروه آزمایش در 10 جلسه مشاوره گروهی 1.5 ساعته شرکت کردند و یک هفته بعد از آخرین جلسه, پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. در این پژوهش از دو پرسشنامه افسردگی بک (فرم کوتاه) و پرسشنامه تجربه معنوی غباری و همکاران (1384) به عنوان ابزار سنجش استفاده شد. پرسشنامه افسردگی بک برای سنجش میزان افسردگی آزمودنی ها و سنجش تاثیر آموزش ارایه شده, و پرسشنامه تجربه معنوی غباری و همکاران (1384) برای سنجش میزان معنویت آزمودنی ها مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که تفاوت میان گروه آزمایش و کنترل معنادار بوده است, یعنی مداخلات معنوی شامل دعا, بخشودگی, مراقبه متعالی, معنایابی, موجب کاهش افسردگی در دانشجویان دختر شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بهرامی دشتکی، هاجر، علی زاده، حمید، غباری بناب، باقر، و کرمی، ابوالفضل. (1385). اثر بخشی آموزش معنویت به شیوه گروهی بر کاهش افسردگی در دانشجویان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 5(19)، 49-72. SID. https://sid.ir/paper/70150/fa

Vancouver: کپی

بهرامی دشتکی هاجر، علی زاده حمید، غباری بناب باقر، کرمی ابوالفضل. اثر بخشی آموزش معنویت به شیوه گروهی بر کاهش افسردگی در دانشجویان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1385؛5(19):49-72. Available from: https://sid.ir/paper/70150/fa

IEEE: کپی

هاجر بهرامی دشتکی، حمید علی زاده، باقر غباری بناب، و ابوالفضل کرمی، “اثر بخشی آموزش معنویت به شیوه گروهی بر کاهش افسردگی در دانشجویان،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 5، no. 19، pp. 49–72، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70150/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button