مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,398
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر کاهش فرسودگی شغلی و ابعاد آن در معلمان زن مدارس ابتدایی شهرستان فسا

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 136

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر کاهش فرسودگی شغلی معلمان زن مدارس ابتدایی شهرستان فسا می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه معلمان زن مدارس ابتدایی شهرستان فسا در سال تحصیلی 1387 بوده اند. از این جامعه 24 نفر که دارای فرسودگی شغلی بالا بودند از طریق روش نمونه گیری تصادفی در دو گروه 12 نفری آزمایش و کنترل جایگزین شدند. آموزش نظریه یادگیری اجتماعی در 8 جلسه به اجرا درآمد و هر دو گروه دو بار (پیش آزمون, پس آزمون) مورد آزمون و ارزیابی قرار گرفتند. در تحقیق حاضر 6 فرضیه مطرح بوده که عبارتند از:1- مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی بر کاهش فراوانی خستگی عاطفی موثر است.2- مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی بر کاهش شدت خستگی عاطفی موثر است.3- مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی بر افزایش فراوانی عملکرد شخص موثر است.4- مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی بر افزایش شدت عملکرد شخصی موثر است.5- مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی بر کاهش فراوانی مسخ شخصیت موثر است.6- مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی بر کاهش شدت مسخ شخصیت موثر است.بعد از جمع آوری داده ها و اطلاعات و به منظور تحلیل داده های گروه آزمایش و کنترل اختلاف نمرات پیش آزمون و پس آزمون محاسبه شد و آن گاه با استفاده از آزمون t مستقل, میانگین اختلاف نمرات مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج آماری نشان داد که میزان فرسودگی شغلی گروه آزمایش در مولفه های مختلف فرسودگی شغلی در دو بعد فراوانی و شدت از گروه کنترل کمتر است. لذا آموزش نظریه یادگیری اجتماعی بر کاهش فرسودگی شغلی معلمان اثر بخش بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    چراغی، رضا، زهراکار، کیانوش، و امینی، ناصر. (1390). بررسی مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر کاهش فرسودگی شغلی و ابعاد آن در معلمان زن مدارس ابتدایی شهرستان فسا. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 10(38)، 119-136. SID. https://sid.ir/paper/70171/fa

    Vancouver: کپی

    چراغی رضا، زهراکار کیانوش، امینی ناصر. بررسی مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر کاهش فرسودگی شغلی و ابعاد آن در معلمان زن مدارس ابتدایی شهرستان فسا. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1390؛10(38):119-136. Available from: https://sid.ir/paper/70171/fa

    IEEE: کپی

    رضا چراغی، کیانوش زهراکار، و ناصر امینی، “بررسی مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر کاهش فرسودگی شغلی و ابعاد آن در معلمان زن مدارس ابتدایی شهرستان فسا،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 10، no. 38، pp. 119–136، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70171/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button