مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,430
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مسئولیت پذیری اجتماعی در برنامه درسی کنونی دوره ابتدایی ایران

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 94

چکیده

 در پژوهش حاضر تحت عنوان "مسئولیت پذیری اجتماعی در برنامه درسی کنونی دوره ابتدایی.ایران" میزان توجه به انواع مسئولیتهای اجتماعی و ابعاد سه گانه آن در سه عنصر هدف, محتوا و روش تدریس برنامه درسی کنونی دوره ابتدایی.ایران در سال تحصیلی 77- 78 مورد بررسی قرار گرفته است. کلی ترین یافته های پژوهش عبارتند از: 1. 17.7 درصد اهداف مصوب دروس دوره ابتدایی.به رشد مسئولیت پذیری اجتماعی اختصاص داشته, هر چند این نوع توجه عمدتاً به مسئولیتهای دینی- اجتماعی, مدنی و بعد شناختی مسئولیتهای اجتماعی بوده است.2. در محتوای دروس پایه های چهارم و پنجم ابتدایی بیشترین توجه به مسئولیتهای مدنی بوده است. در عین حال به دو بعد شناختی و عاطفی مسئولیتهای اجتماعی به طور ناقص توجه شده و به بعد عملکردی آن هیچ گونه توجهی نشده است.3. در حالی که در کتابهای راهنمای معلم ریاضی پایه های چهارم و پنجم ابتدایی هیچ گونه توجهی به مؤلفه های تدریس ابعاد سه گانه مسئولیتهای اجتماعی نشده, در کتابهای راهنمای معلم علوم تجربی پایه های مذکور به این مؤلفه ها و بخصوص به مؤلفه های تدریس بعد شناختی بیشترین توجه شده است. 4. معلمان در حد متوسط به مؤلفه های تدریس ابعاد سه گانه مسئولیتهای اجتماعی توجه داشته اند. اما عمدتاً توجه آنان به مؤلفه های تدریس بعد عاطفی بوده است. بعلاوه, میزان توجه مدارس به مؤلفه های مکمل تدریس بعد عملکردی مسئولیتهای اجتماعی نیز در حد متوسط بوده است. (در هر یک از دو گروه تحلیلهای انجام شده تفاوتهای معنی داری مشاهده شده است.)

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبحانی نژاد، مهدی، و فردانش، هاشم. (1379). مسئولیت پذیری اجتماعی در برنامه درسی کنونی دوره ابتدایی ایران . مدرس علوم انسانی، 4(1 (پیاپی 14))، 83-94. SID. https://sid.ir/paper/7100/fa

    Vancouver: کپی

    سبحانی نژاد مهدی، فردانش هاشم. مسئولیت پذیری اجتماعی در برنامه درسی کنونی دوره ابتدایی ایران . مدرس علوم انسانی[Internet]. 1379؛4(1 (پیاپی 14)):83-94. Available from: https://sid.ir/paper/7100/fa

    IEEE: کپی

    مهدی سبحانی نژاد، و هاشم فردانش، “مسئولیت پذیری اجتماعی در برنامه درسی کنونی دوره ابتدایی ایران ،” مدرس علوم انسانی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 14)، pp. 83–94، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7100/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button