مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

914
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی ساختار و رعایت نگارش علمی پایان نامه های کارشناسی ارشد پرستاری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 102

چکیده

 زمینه و هدف: پایان نامه دانشجویی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هرگونه توجه و دقت در امر پایان نامه نویسی و ارتقای کیفیت آن در آینده تحقیقاتی کشور بسیار مفید خواهد بود. از این رو, مطالعه حاضر با هدف ارزشیابی ساختار و رعایت نگارش علمی پایان نامه های کارشناسی ارشد پرستاری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی, 75 پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری (انجام شده بین سال های 1388- 1370), به روش تصادفی ساده انتخاب و از لحاظ مشخصات کلی, ساختاری و محتوایی مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها توسط پرسش نامه ای که بر اساس اصول ارزشیابی نقادانه طراحی شده بود, جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد.یافته ها: امتیاز کل شاخص های 16 گانه در پایان نامه های مورد بررسی 10.37±84.92 از 114 بود که بر اساس مقیاس 3 گزینه ای لیکرت در رده خوب قرار گرفت. بیشترین تطابق مربوط به شیوه نگارش صحیح (%86.7) و کمترین تطابق مربوط به چگونگی چکیده پایان نامه (%29.3) بود. پایان نامه هایی که از وجود دو استاد مشاور بهره مند شده و در سال های اخیر نوشته شده بودند از کیفیت بالاتری برخوردار بودند.نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر سیر بهبودی را در تدوین پایان نامه ها نشان داد. برای ارتقای وضعیت نگارش پایان نامه ها, اصلاحات در برنامه های آموزشی و برگزاری کارگاه های روش تحقیق ضروری است که پیشنهاد می شود مسوولین امر به این نکته توجه اساسی داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، تابنده، نوحی، عصمت، و قهرمانیان، اکرم. (1390). ارزشیابی ساختار و رعایت نگارش علمی پایان نامه های کارشناسی ارشد پرستاری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 10(ویژه نامه)، 91-102. SID. https://sid.ir/paper/71116/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی تابنده، نوحی عصمت، قهرمانیان اکرم. ارزشیابی ساختار و رعایت نگارش علمی پایان نامه های کارشناسی ارشد پرستاری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1390؛10(ویژه نامه):91-102. Available from: https://sid.ir/paper/71116/fa

    IEEE: کپی

    تابنده صادقی، عصمت نوحی، و اکرم قهرمانیان، “ارزشیابی ساختار و رعایت نگارش علمی پایان نامه های کارشناسی ارشد پرستاری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 10، no. ویژه نامه، pp. 91–102، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71116/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button