مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,151
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال تحصیلی 1388-1387

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 40

چکیده

 زمینه و هدف: تعیین کیفیت خدمات آموزشی و در پی آن اتخاذ استراتژی هایی برای رفع یا کاهش شکاف کیفیت, اولین گام اساسی در تدوین برنامه های ارتقای کیفیت, محسوب می شود. این مطالعه, با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام شد.مواد و روش ها: مطالعه ای توصیفی- مقطعی در سال تحصیلی 1388-1387 بر روی 310 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان که با روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند, انجام گرفت. گردآوری داده ها به کمک پرسش نامه پایا و روا که بر اساس ابزار  (Service Quality) SERVQUALتنظیم شده بود و کیفیت خدمات آموزشی را در پنج بعد اندازه گیری می کند, صورت گرفت. تفاضل نمره وضعیت موجود و مطلوب از نظر دانشجویان, به عنوان شکاف کیفیت تلقی شد. داده ها در برنامه SPSS ثبت و با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های t و  ANOVAتجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: میانگین نمره شکاف کیفیت خدمات آموزشی از نظر دانشجویان در دانشکده ها 0.9±-1.52 بود. بیشترین میانگین شکاف کیفیت در دانشکده دندان پزشکی (0.9±-2.01) و پزشکی (0.8±-1.88) و کمترین میانگین شکاف کیفیت در دانشکده پیراپزشکی (0.7±-1.2) بود. نتایج نشان دهنده وجود تفاوت معنی دار نمره شکاف کیفیت در پنج بعد خدمات بود. بعد همدلی و اطمینان دارای کمترین میانگین شکاف کیفیت (1±-1.40) و بعد ملموس دارای بیشترین میانگین شکاف کیفیت (1.2±-1.8) بودند.نتیجه گیری: وجود شکاف منفی در کیفیت خدمات آموزشی, مبتنی بر عدم جوابگویی خدمات آموزشی به انتظارات دانشجویان می باشد. برای بهبود این وضع لازم است کارگاه های آموزشی نحوه ارائه خدمت به دانشجویان و برقراری ارتباط با آنان و کارگاه هایی در جهت افزایش مهارت های فنی کارکنان برگزار شود و در جهت بهبود وضعیت ظاهری فضاها, امکانات آموزشی و منابع, توجه بیشتری مبذول گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بخشی، حمید، جعفرزاده، عبداله، و علی محمدی عبدل آبادی، طاهره. (1390). دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال تحصیلی 1388-1387. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 10(ویژه نامه)، 31-40. SID. https://sid.ir/paper/71117/fa

    Vancouver: کپی

    بخشی حمید، جعفرزاده عبداله، علی محمدی عبدل آبادی طاهره. دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال تحصیلی 1388-1387. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1390؛10(ویژه نامه):31-40. Available from: https://sid.ir/paper/71117/fa

    IEEE: کپی

    حمید بخشی، عبداله جعفرزاده، و طاهره علی محمدی عبدل آبادی، “دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال تحصیلی 1388-1387،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 10، no. ویژه نامه، pp. 31–40، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71117/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا