مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

566
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

715
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نوآوری بازاریابی و عملکرد برند شرکت های برتر داروسازی در سال 1396: یک مطالعه توصیفی

صفحات

 صفحه شروع 909 | صفحه پایان 920

چکیده

 زمینه و هدف عدم توجه به نوآوری در فعالیت های بازاریابی برای کسب مزیت رقابتی, نقش مهمی در افول عملکرد بازار شرکت های دارویی دارد. در این راستا, هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه نوآوری بازاریابی و رشد یا افول عملکرد بازار برندهای دارویی است. مواد و روش ها در این مطالعه توصیفی, جامعه آماری شامل مدیران و کارشناسان بازاریابی 15 شرکت برتر داروسازی در سال 1396 بود. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس در نهایت تعداد 72 پرسش نامه قابل تحلیل به دست آمد. برای بررسی رابطه مورد بررسی از روش مدل یابی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس استفاده شده است. یافته ها مهم ترین یافته های تحقیق حاکی از تایید رابطه مثبت و معنی دار نوآوری بازاریابی و عملکرد بازار شرکت های داروسازی است (768/14=t, 840/0=β ). به عبارتی, داده ها نشان داد که کاهش نوآوری در بازاریابی در نهایت می تواند منجر به افول برندهای شرکت های داروسازی و کاهش عملکرد آن ها در بازار شود. شاخص نیکویی برازش برابر با 74/0 بیانگر مطلوب بودن رابطه است و ضریب تعیین با مقدار قابل توجه 705/0 نشان می دهد که 5/70 درصد تغییرات متغیر عملکرد بازار توسط نوآوری بازاریابی تبیین می شود. نتیجه گیری به نظر می رسد نوآوری بازاریابی بر افزایش عملکرد برندهای دارویی موثر است. بنابراین به مدیران شرکت های دارویی پیشنهاد می گردد که رویکردی نوآورانه در تدوین و اجرای عناصر بازاریابی به منظور رشد عملکرد برندهای دارویی و جلوگیری از افول آن ها را در دستور کار قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کهیاری حقیقت، امین، کهیاری حقیقت، کوروش، و محمدی حسینی، سیداحمد. (1398). نوآوری بازاریابی و عملکرد برند شرکت های برتر داروسازی در سال 1396: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 18(9 )، 909-920. SID. https://sid.ir/paper/71317/fa

    Vancouver: کپی

    کهیاری حقیقت امین، کهیاری حقیقت کوروش، محمدی حسینی سیداحمد. نوآوری بازاریابی و عملکرد برند شرکت های برتر داروسازی در سال 1396: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1398؛18(9 ):909-920. Available from: https://sid.ir/paper/71317/fa

    IEEE: کپی

    امین کهیاری حقیقت، کوروش کهیاری حقیقت، و سیداحمد محمدی حسینی، “نوآوری بازاریابی و عملکرد برند شرکت های برتر داروسازی در سال 1396: یک مطالعه توصیفی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 18، no. 9 ، pp. 909–920، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا