مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

155
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایت مندی از خدمات ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی و عوامل موثر بر آن در شهرستان رفسنجان در سال 1396. یک مطالعه توصیفی

صفحات

 صفحه شروع 573 | صفحه پایان 586

چکیده

 زمینه و هدف از آنجایی که رضایت مندی مراجعه کنندگان به مراکز خدمات بهداشتی-درمانی یکی از شاخص های اندازه گیری کیفیت خدمات ارائه شده می باشد, لذا این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی-درمانی انجام شد. مواد و روش ها مطالعه توصیفی حاضر بر روی 385 نفر از افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی-درمانی شهرستان رفسنجان در سال 1396 انجام شد. جهت جمع آوری داده ها از یک چک لیست که شامل اطلاعات دموگرافیک و اختصاصی بود, استفاده شد. تجزیه و تحلیل نهایی داده ها با استفاده از آزمون های آماری مجذور کای و آنالیز واریانس یک طرفه در سطح معنی داری 05/0انجام شد. یافته ها نتایج نشان داد که از مجموع 385 نفر, تعداد 335 نفر (87 درصد) زن و 50 نفر (13 درصد) آنها مرد بودند. هم چنین, 4/77 درصد مراجعین از خدمت ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی رضایت بالا و 7/19 درصد رضایت خیلی بالا داشتند. بعد از کنترل اثر مخدوش کنندگی سطح تحصیلات, بین نمره رضایت مندی بین سه مرکز خصوصی, دولتی شهری و روستایی تفاوت آماری معنی داری مشاهده نشد)05/0p>). نتیجه گیری در مجموع سطح رضایت مندی افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان رفسنجان بالا بود. بررسی میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی باعث افزایش آگاهی برنامه ریزان و مدیران از وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و اعمال روش هایی جهت رفع نواقص می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، بتول، جمالی زاده، احمد، رضائیان، محسن، و خلیلی، پروین. (1398). میزان رضایت مندی از خدمات ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی و عوامل موثر بر آن در شهرستان رفسنجان در سال 1396. یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 18(6 )، 573-586. SID. https://sid.ir/paper/71438/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی بتول، جمالی زاده احمد، رضائیان محسن، خلیلی پروین. میزان رضایت مندی از خدمات ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی و عوامل موثر بر آن در شهرستان رفسنجان در سال 1396. یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1398؛18(6 ):573-586. Available from: https://sid.ir/paper/71438/fa

    IEEE: کپی

    بتول رضایی، احمد جمالی زاده، محسن رضائیان، و پروین خلیلی، “میزان رضایت مندی از خدمات ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی و عوامل موثر بر آن در شهرستان رفسنجان در سال 1396. یک مطالعه توصیفی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 18، no. 6 ، pp. 573–586، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71438/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button