مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

905
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نتایج آزمون جامع علوم پایه پزشکی دانشجویان ورودی سال های 1383 لغایت 1388 در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

صفحات

 صفحه شروع 439 | صفحه پایان 452

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی مستمر مقاطع تحصیلی به خصوص در دانشگاه های علوم پزشکی, از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از مهم ترین آزمون ها که می تواند نشان دهنده پیشرفت تحصیلی دانشجویان باشد, آزمون جامع علوم پایه پزشکی است. مطالعه حاضر به منظور ارزیابی نتایج آزمون جامع علوم پایه در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان صورت گرفته است.مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی است که در سال 1393 انجام گردید. جامعه آماری آن شامل کلیه دانشجویان پزشکی ورودی سال های 1383 لغایت 1388 شرکت کننده در آزمون های جامع علوم پایه بود. اطلاعات موردنیاز به روش سرشماری و با استفاده از پرونده های الکترونیکی و یا پوشه های مربوط به نتایج آزمون جامع و چک لیست جمع آوری گردید. داده های جمع آوری شده با کمک نرم افزار آماری SPSS نسخه 15 مورد تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون, آزمون t مستقل, آنالیز واریانس یک طرفه و از مدل رگرسیون خطی چندگانه استفاده گردید. سطح معنی داری در آزمون ها 0.05 در نظر گرفته شد.یافته ها: در طول 6 سال مورد بررسی, 199 دانشجوی پزشکی در آزمون های جامعه علوم پایه شرکت کرده بودند. بیشترین میانگین نمره امتحان جامع مربوط به ورودی سال 1383 (129.71±20.63) بوده است و دانشجویان کم سن (کمتر یا مساوی 20 سال), دختر, با طول دوره علوم پایه 2.5 سال و دانشجویان با تعداد ورودی کمتر از 40 نفر به ترتیب با مقادیر p=0.029, p=0.036, p=0.0017 و p=0.001 در امتحان جامع عملکرد مطلوب تری داشتند.نتیجه گیری: با توجه به میانگین نمره کسب شده توسط دانشجویان پزشکی و مقایسه آن با سایر دانشگاه ها بر لزوم تقویت هر چه بیشتر بنیه علمی دانشجویان در این زمینه تاکید می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدپور، محمد، شیخ فتح الهی، محمود، باختر، مرضیه، نوق، علیرضا، صمدی، جمیله، و رضاییان، محسن. (1395). ارزیابی نتایج آزمون جامع علوم پایه پزشکی دانشجویان ورودی سال های 1383 لغایت 1388 در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 15(5)، 439-452. SID. https://sid.ir/paper/71506/fa

    Vancouver: کپی

    اسدپور محمد، شیخ فتح الهی محمود، باختر مرضیه، نوق علیرضا، صمدی جمیله، رضاییان محسن. ارزیابی نتایج آزمون جامع علوم پایه پزشکی دانشجویان ورودی سال های 1383 لغایت 1388 در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1395؛15(5):439-452. Available from: https://sid.ir/paper/71506/fa

    IEEE: کپی

    محمد اسدپور، محمود شیخ فتح الهی، مرضیه باختر، علیرضا نوق، جمیله صمدی، و محسن رضاییان، “ارزیابی نتایج آزمون جامع علوم پایه پزشکی دانشجویان ورودی سال های 1383 لغایت 1388 در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 15، no. 5، pp. 439–452، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71506/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button