مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,059
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کسب و کار الکترونیکی بر توسعه صادرات: شناسایی اولویت های بخش صنعت در کشور

صفحات

 صفحه شروع 170 | صفحه پایان 220

چکیده

 اهمیتی که توسعه کسب و کار  الکترونیکی در تمامی جوامع دارد و تلاشی که در راستای توسعه کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد و بازرگانی می شود, قطعا مستلزم تبیین اهداف و استراتژی های مربوطه به منظور بهره برداری موثر از این پدیده و افزایش کارآیی و اثربخشی جریان توسعه آن است. در این تحقیق سعی بر آن بوده است تا راهکارهایی برای توسعه کسب و کار الکترونیکی در صنایع مختلف کشور عرضه, و بر این اساس صنایع کشور مورد اولویت بندی قرار گیرد. البته با این پیش فرض که استراتژی جهش صادراتی بعنوان استراتژی سطح بالاتر کسب و کار  الکترونیکی مورد پذیرش قرار گرفته است. با این مقدمه مساله اصلی این تحقیق این بوده است که آیا توسعه کسب و کار الکترونیکی می تواند توسعه صادرات را در کشور بطور عام و بطور خاص در هر یک از صنایع تسهیل کند یا خیر؟بر اساس مساله فوق, فرضیات تحقیق شکل گرفت. نتایج تحقیق حاکی از آن است که در محیط کسب و کار فعلی کشور, کسب و کار الکترونیکی بر جهش صادراتی اثر زیادی ندارد, اما اگر برخی زمینه های اقتصادی, سیاسی, رقابتی موجود اصلاح شود, این ارتباط به سمت یک ارتباط موثر سوق پیدا خواهد کرد. نکته ای که در انتها به آن تاکید شده است اینکه این عدم ارتباط به معنای کنار گذاشتن یا بی اهمیت بودن مبحث کسب و کار الکترونیکی در فضای فعلی نیست. بلکه صرفا دقت بیشتر در اولویت بندی فعالیت های مربوط به توسعه کسب و کار الکترونیکی را در صنایع مختلف می طلبد. در مقایسه صنایع مختلف نیز, مشخص شد که در صنایع لاستیک و پلاستیک, فلزات اساسی و سایر وسایل حمل و نقل در ایران کسب و کار الکترونیکی بر جهش صادراتی موثر است اما در سایر صنایع این تاثیر حاکم نیست.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی، سعید، و عزیزی، شهریار. (1386). بررسی تاثیر کسب و کار الکترونیکی بر توسعه صادرات: شناسایی اولویت های بخش صنعت در کشور. پژوهشنامه بازرگانی، 12(45)، 170-220. SID. https://sid.ir/paper/7172/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی سعید، عزیزی شهریار. بررسی تاثیر کسب و کار الکترونیکی بر توسعه صادرات: شناسایی اولویت های بخش صنعت در کشور. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1386؛12(45):170-220. Available from: https://sid.ir/paper/7172/fa

    IEEE: کپی

    سعید فتحی، و شهریار عزیزی، “بررسی تاثیر کسب و کار الکترونیکی بر توسعه صادرات: شناسایی اولویت های بخش صنعت در کشور،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 12، no. 45، pp. 170–220، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button