مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

140
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روند تحصیلی فارغ التحصیلان مامایی و دانشجویان ورودی سال های 76-1371، دانشگاه علوم پزشکی بابل

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 66

چکیده

 سابقه و هدف: یکی از روشهای قابل توجه در ارزیابی نظام آموزشی دانشگاه ها وضعیت روند تحصیلی فارغ التحصیلان رشته های مختلف در دوران تحصیلی می باشد. بدین منظور وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل مورد بررسی قرار گرفت.مواد و روشها: این مطالعه توصیفی ـ تحلیلی بر روی کلیه 120 نفر از فارغ التحصیلان رشته مامایی ورودی سالهای 76-71 انجام شد و اطلاعات لازم از بایگانی آموزشی دانشگاه گردآوری شد.یافته ها: وضعیت تحصیلی دانشجویان ورودی های 79-1371 تفاوت قابل ملاحظه ای نداشت در ارتباط با خصوصیات دموگرافیک و چگونگی وضعیت تحصیلی دانشجویان, نتایج نشان داد که دانشجویان زیر 20 سال و مجرد میانگین دروس (16.6) در مقایسه با میانگین دروس دانشجویان غیرخوابگاهی (16.1) وضعیت بهتری داشتند و ارتباط بین وضعیت سکونت دانشجویان با میانگین دروس معنی دار بوده است (P<0.008). همچنین بین وضعیت روند تحصیلی دانشجویان با سهمیه های مختلف ارتباط معنی داری وجود داشت (P<0.000).نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه بر لزوم توجه بیشتر مسوولان آموزش به نحوه پذیرش دانشجو و فراهم نمودن امکانات لازم جهت تسهیل در امر تحصیل دانشجویان متاهل تاکید می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آقاجانی دلاور، مولود، و امیدوار، شبنم. (1382). روند تحصیلی فارغ التحصیلان مامایی و دانشجویان ورودی سال های 76-1371, دانشگاه علوم پزشکی بابل . مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی))، 62-66. SID. https://sid.ir/paper/72981/fa

Vancouver: کپی

آقاجانی دلاور مولود، امیدوار شبنم. روند تحصیلی فارغ التحصیلان مامایی و دانشجویان ورودی سال های 76-1371, دانشگاه علوم پزشکی بابل . مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1382؛5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)):62-66. Available from: https://sid.ir/paper/72981/fa

IEEE: کپی

مولود آقاجانی دلاور، و شبنم امیدوار، “روند تحصیلی فارغ التحصیلان مامایی و دانشجویان ورودی سال های 76-1371, دانشگاه علوم پزشکی بابل ،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 5، no. 2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)، pp. 62–66، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/72981/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button