مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,057
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایتمندی بیماران اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل (93-1392)

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 62

چکیده

 سابقه و هدف: رضایتمندی بیماران از اورژانس, یک شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می باشد که می تواند آگاهی مسوولین مربوطه را نسبت به وضعیت موجود افزایش دهد. لذا این مطالعه به بررسی میزان رضایتمندی بیماران از اورژانس بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی در مدت 8 ماه به روش مصاحبه در دسترس بر روی بیماران بستری شده در اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 93-1392 انجام گرفت. اطلاعات در مورد محیط, خدمات و کادر پرستاری توسط پرسشنامه استانداردی که پاسخ های آن به صورت «مورد نداشت, ناراضی, رضایت کم, متوسط, زیاد» بود, جمع آوری گردید. در صورتیکه بیماران توانایی پاسخ به سوالات را نداشتند همراهان بیماران پرسشنامه را تکمیل نمودند. پاسخ متوسط و زیاد به عنوان رضایت مطلوب (متوسط به بالا) و پاسخ کم به پایین به عنوان رضایت نامطلوب دسته بندی گردیدند.یافته ها: از 505 بیمار مورد مطالعه, 444 نفر (87.9%) رضایت مطلوب داشتند. بیشترین نارضایتی مربوط به قسمت محیط و خدمات با فراوانی 74 مورد (14.8%) و بیشترین رضایت مربوط به کادر پرستاری با فراوانی 246 مورد (49.3%) بود.نتایج نشان داد روستاییان 0.55 برابرساکنان شهر (p=0.02, CI95%=1.07-2.44, OR: 1.55), بیماران, نصف همراهان (p=0.05, CI95%= 0.36-0.83, OR: 0.55) و افرادی که در عصر بستری شدند 0.65 برابر (p=0.03, CI95%=1.06-2.58, OR: 1.65) و بستری شده ها در شب 0.74 برابر (p=0.01, CI95%=1.12-2.70, OR: 1.74) افرادیکه در صبح بستری شدند شانس رضایتمندی بیشتری داشتند.نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان از وضعیت رضایتمندی مطلوب مراجعین به اورژانس های بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داتوبر، حیدر، علیجان پور، شایان، خفری، ثریا، جهانی، محمدعلی، و نادری، رضا. (1395). رضایتمندی بیماران اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل (93-1392). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 18(4)، 56-62. SID. https://sid.ir/paper/73044/fa

    Vancouver: کپی

    داتوبر حیدر، علیجان پور شایان، خفری ثریا، جهانی محمدعلی، نادری رضا. رضایتمندی بیماران اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل (93-1392). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1395؛18(4):56-62. Available from: https://sid.ir/paper/73044/fa

    IEEE: کپی

    حیدر داتوبر، شایان علیجان پور، ثریا خفری، محمدعلی جهانی، و رضا نادری، “رضایتمندی بیماران اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل (93-1392)،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 18، no. 4، pp. 56–62، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73044/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button