Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,939
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,226
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

10

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی حاشیه بازاریابی انگور و کشمش در ایران

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 237

چکیده

 با توجه به اهمیت اقتصادی و اجتماعی کشمش و انگور در اقتصاد ملی و استعدادهای بالقوه فراوان کشور برای ارتقای کمی و کیفی این گروه از محصولات و با عنایت به رقابت های جهانی در زمینه بازار محصولات کشاورزی و پتانسیل بالای محصول کشمش برای صادرات, در این تحقیق جهت بررسی حاشیه های بازاریابی انگور و کشمش در ایران از آمار سری زمانی مربوط به سال های 80-1360 و جهت شناسایی مسیرهای بازاررسانی دو محصول از اطلاعات پیمایشی استان خراسان استفاده شده است. نتایج مطالعه حاکی از آنست که طی دوره مورد مطالعه متوسط حاشیه خرده فروشی دو محصول از حاشیه عمده فروشی آنها بیشتر بوده و متوسط ضریب هزینه بازاریابی انگور و کشمش بترتیب 7/49 و 59/25 درصد می باشد. بررسی عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی با استفاده از توابع اضافه بها و هزینه بازاریابی کشمش حاکی از تاثیر عواملی همچون میزان صادرات, میزان تولید محصول, قیمت افزون بر این, مهمترین عوامل موثر بر حاشیه های بازاریابی انگور, شاخص هزینه های حمل ونقل, میزان تولید انگور, قیمت خرده فروشی و قیمت عمده فروشی می باشد. همچنین در این مطالعه به منظور پی بردن به مسایل و تنگناهای بازاریابی محصولات مذکور, سهم تولیدکننده, عمده فروش و خرده فروش از قیمت نهایی آنها محاسبه گردید که نتایج حاکی از افزایش سهم خرده فروش و کاهش سهم تولیدکننده و عمده فروش از قیمت نهایی انگور و کشمش طی دوره مورد مطالعه بوده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اشرفی، مرتضی، صدرالاشرافی، سیدمهریار، و کرباسی، علیرضا. (1384). بررسی حاشیه بازاریابی انگور و کشمش در ایران. پژوهشنامه بازرگانی، 9(35)، 213-237. SID. https://sid.ir/paper/7309/fa

Vancouver: کپی

اشرفی مرتضی، صدرالاشرافی سیدمهریار، کرباسی علیرضا. بررسی حاشیه بازاریابی انگور و کشمش در ایران. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1384؛9(35):213-237. Available from: https://sid.ir/paper/7309/fa

IEEE: کپی

مرتضی اشرفی، سیدمهریار صدرالاشرافی، و علیرضا کرباسی، “بررسی حاشیه بازاریابی انگور و کشمش در ایران،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 9، no. 35، pp. 213–237، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7309/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا