مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,261
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی با روش مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (SEM-PLS)

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 65

کلیدواژه

مدل سازی معادلات ساختاری با حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM)Q1

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی تجاری سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی و در راستای تجاری سازی تحقیقات به عنوان یکی از ماموریت های اصلی دانشگاه ها, انجام شده است و برای رسیدن به هدف این تحقیق, ابتدا با مرور ادبیات, مهمترین مولفه های موثر بر تجاری سازی احصاء و با بهره گیری از نظریه سه شاخگی (3c) هر یک از مولفه ها بر اساس ویژگی هایی در سه دسته عوامل زمینه ای, محتوایی و ساختاری طبقه بندی و چارچوب مفهومی تحقیق ارائه شده و با جمع آوری داده های تجربی و روش مدل سازی معادلات ساختاری, چارچوب پیشنهادی اعتبارسنجی و مدل نهایی تحقیق ارائه شده است. بر اساس یافته های پژوهش و مقادیر مربوط به ضریب مسیرها در مدل نهایی تحقیق, عوامل زمینه ای 34.4 درصد, محتوایی 21.5 درصد و ساختاری 34.7 درصد تغییرات مربوط به متغیر تجاری سازی را به طور مستقیم تبیین می کنند. از سوی دیگر, متغیر زمینه ای بطور غیرمستقیم و از طریق متغیر میانجی عوامل ساختاری به میزان 14.8 درصد و از طریق متغیر میانجی عوامل محتوایی به میزان 16.7 درصد بر متغیر وابسته تجاری سازی موثر است. همچنین, محاسبه و تحلیل شاخص های برازش با نرم افزار Smart-PLS نیز انطباق چارچوب مفهومی و پیشینه تجربی با واقعیت را تایید کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی اسفنجانی، حسین. (1396). طراحی الگوی تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی با روش مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (SEM-PLS). پژوهشنامه بازرگانی، 21(82 )، 33-65. SID. https://sid.ir/paper/7355/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی اسفنجانی حسین. طراحی الگوی تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی با روش مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (SEM-PLS). پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1396؛21(82 ):33-65. Available from: https://sid.ir/paper/7355/fa

    IEEE: کپی

    حسین عباسی اسفنجانی، “طراحی الگوی تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی با روش مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (SEM-PLS)،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 21، no. 82 ، pp. 33–65، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7355/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button