مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,109
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر تجارت الکترونیکی بر بین المللی شدن بنگاه های ایران

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 186

چکیده

 بررسی ارتباط بین تجارت الکترونیکی و جهانی شدن یکی از مقوله های مهم حوزه مدیریت و اقتصاد می باشد و در این زمینه مطالعات زیادی در سطح دنیا انجام گرفته است و مدل های مختلفی نیز جهت بررسی ارتباط بین جهانی شدن و تجارت الکترونیک ارایه شده است. ولی تاکنون پژوهشی در مورد نقش تجارت الکترونیک بر جهانی شدن بنگاه ها در ایران انجام نشده است. از این رو, این مقاله بر آن است تا رابطه میان تجارت الکترونیک و جهانی شدن را مورد مطالعه قرار دهد. به علت ماهیت و شرایط خاص اقتصادی- اجتماعی ایران و عدم بلوغ کافی تجارت الکترونیک در کشور به نظر می رسد نمی توان الگو و یا مدل خاصی را به عنوان رویکرد اصلی انتخاب نمود. نتیجتا این تحقیق درصدد آن است که با تلفیقی از الگوهای موجود و مدل های رایج در دنیا به مدلی دست یابد که از آن طریق بتوان ارتباط بین تجارت الکترونیک و جهانی شدن را ارزیابی نمود. سپس بر اساس مدل ارایه شده ارتباط بین جهانی شدن و تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گیرد. نتیجه این تحقیق نشان می دهد که بین تجارت الکترونیک و جهانی شدن صرفا در بعد مشتری ارتباط معنی داری وجود دارد و بین تجارت الکترونیک و جهانی شدن در بعد درونی و بعد زنجیره تامین رابطه معنی داری مشاهده نشد.  

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صباغ کرمانی، مجید، و اسفیدانی، محمدرحیم. (1385). بررسی تاثیر تجارت الکترونیکی بر بین‌المللی شدن بنگاه‌های ایران. پژوهشنامه بازرگانی، 10(38)، 157-186. SID. https://sid.ir/paper/7357/fa

    Vancouver: کپی

    صباغ کرمانی مجید، اسفیدانی محمدرحیم. بررسی تاثیر تجارت الکترونیکی بر بین‌المللی شدن بنگاه‌های ایران. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1385؛10(38):157-186. Available from: https://sid.ir/paper/7357/fa

    IEEE: کپی

    مجید صباغ کرمانی، و محمدرحیم اسفیدانی، “بررسی تاثیر تجارت الکترونیکی بر بین‌المللی شدن بنگاه‌های ایران،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 10، no. 38، pp. 157–186، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7357/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button