مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,522
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

984
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل استرس زا در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری مامایی آمل

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 50

چکیده

 سابقه و هدف: آموزش بالینی بخش اساسی و مهم آموزش پرستاری است که هر گونه مشکل در آن, کارایی و بازده آموزش پرستاری را تحت الشعاع قرار می دهد. استرس یکی از این مشکلات است که سبب افت تحصیلی و بروز رفتارهای نامطلوب و اختلالات جسمی در دانشجویان پرستاری می گردد. هدف از مطالعه حاضر شناخت عوامل استرس زا در آموزش بالینی دانشجویان رشته پرستاری دانشکده پرستاری مامایی حضرت زینب (س) آمل می باشد.مواد و روشها: مطالعه به صورت مقطعی بر روی 120 نفر از دانشجویان ترمهای سوم الی هشتم این دانشکده انجام شد. نمونه گیری بصورت سرشماری بوده و اطلاعات از طریق پرسشنامه مشتمل بر 29 سوال بسته, جمع آوی گردید.یافته ها: بیشترین میزان استرس در دامنه 4-1, میانگین امتیازات و انحراف معیار استرس داربودن عواملی چون تذکر مربی در حضور پرسنل و پزشکان (3.7±0.65), تذکر در حضور دانشجویان (3.41±0.86), عدم مراقبت کافی از جانب پزشک (3.41±0.74) و درمان ناکافی و نیمه کاره بیماران به علت فقر و تنگدستی (3.39±0.82) بوده است. دانشجویان برقراری ارتباط با مربی را استرس آورتر از برقراری ارتباط با سایرین دانستند (=2.87±1 میانگین). بین دوره شبانه و روزانه, وضعیت تاهل و محل سکونت, با عوامل استرس زا ارتباط معنی داری وجود نداشت اما این اختلاف در بین ترم های مختلف در برخی از موارد معنی دار بوده است.بحث و نتیجه گیری: برای تسهیل یادگیری دانشجویان پرستاری و دستیابی به اهداف آموزشی این رشته لازم است تا شرایط استرس زا در محیط های آموزش بالینی تعدیل گردد و روشهای مقابله با استرس های موجود به دانشجویان آموزش داده شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نظری، رقیه، بهشتی، زهرا، حاجی حسینی، فاطمه، ساعت ساز، سوسن، ارزانی، افسانه، و بیژنی، علی. (1386). عوامل استرس زا در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری مامایی آمل. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 9(2 (پی در پی 37))، 45-50. SID. https://sid.ir/paper/73574/fa

Vancouver: کپی

نظری رقیه، بهشتی زهرا، حاجی حسینی فاطمه، ساعت ساز سوسن، ارزانی افسانه، بیژنی علی. عوامل استرس زا در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری مامایی آمل. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1386؛9(2 (پی در پی 37)):45-50. Available from: https://sid.ir/paper/73574/fa

IEEE: کپی

رقیه نظری، زهرا بهشتی، فاطمه حاجی حسینی، سوسن ساعت ساز، افسانه ارزانی، و علی بیژنی، “عوامل استرس زا در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری مامایی آمل،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 9، no. 2 (پی در پی 37)، pp. 45–50، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73574/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا