مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,575
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایت بیماران بستری شده از نحوه ارائه خدمات درمانی در بیمارستان شهید بهشتی و یحیی نژاد بابل (1384)

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 60

چکیده

 سابقه و هدف: در برنامه ریزی خدمات بیمارستانی, تامین رضایت بیماران نشان از کیفیت ارایه خدمات می باشد. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایت بیماران بستری شده از خدمات ارایه شده در دو مرکز آموزشی- درمانی شهر بابل می باشد.مواد و روشها: این بررسی به صورت مقطعی بر روی 615 نفر از بیماران بستری شده در بیمارستان های شهید بهشتی و یحیی نژاد بابل در سال 1384 انجام گرفت. اطلاعات طی پرسشنامه مدون از طریق مصاحبه با بیماران جمع آوری گردید. اطلاعات از وضعیت رضایت شامل 21 سوال از خدمات ارایه شده در بخش پذیرش, خدمات پرستاری, پزشکی, پیراپزشکی, تغذیه ای و خدمات محیطی بود. اطلاعات از وضعیت رضایت در مقیاس لیکرت (خیلی کم, کم, زیاد, خیلی زیاد) جمع آوری گردید.یافته ها: میانگین (± انحراف معیار) سن بیماران مورد مطالعه 44±18.5 سال بود و 50.9 درصد بیماران زن بودند. میزان رضایت کلی بیماران 93.6 درصد برآورد گردید. از نظر خدمات پرستاری بیش از 90 درصد بیماران رضایت زیاد یا خیلی زیاد داشتند. از نظر خدمات مربوط به پزشک 94% دارای رضایت (زیاد یا خیلی زیاد) بودند. میزان رضایت بیماران از خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری نیز بیش از 90 درصد بود. میزان رضایت از خدمات عمومی بیمارستان از سطح پایین تری نسبت به خدمات پزشکی و پرستاری برخودار بود. تقریبا یک سوم بیماران نسبت به خدمات عمومی رضایت در حد کم و خیلی کم داشتند. اختلاف آماری معنی داری بین دو جنس در میزان رضایت از خدمات بیمارستانی وجود نداشت. بیماران کمتر از 30 سال و بیماران با سطح سواد بالاتر بطور معنی داری از میزان رضایت پایین تری برخوردار بودند.بحث و نتیجه گیری: گرچه میزان رضایت بیماران در مورد خدمات پرستاری, پزشکی و پیراپزشکی در حد نسبتا مطلوبی قرار دارد, ولی میزان رضایت از خدمات عمومی نظیر خدمات تغذیه ای و سرویس های خدماتی در حد پایین تری بود. ضرورت بازنگری در شیوه مدیریت بیمارستان برای جبران چنین افت کمی در میزان رضایت بیماران در حیطه سرویس های خدماتی امری ضروری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حاجیان، کریم اله. (1386). میزان رضایت بیماران بستری شده از نحوه ارائه خدمات درمانی در بیمارستان شهید بهشتی و یحیی نژاد بابل (1384). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 9(2 (پی در پی 37))، 51-60. SID. https://sid.ir/paper/73577/fa

Vancouver: کپی

حاجیان کریم اله. میزان رضایت بیماران بستری شده از نحوه ارائه خدمات درمانی در بیمارستان شهید بهشتی و یحیی نژاد بابل (1384). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1386؛9(2 (پی در پی 37)):51-60. Available from: https://sid.ir/paper/73577/fa

IEEE: کپی

کریم اله حاجیان، “میزان رضایت بیماران بستری شده از نحوه ارائه خدمات درمانی در بیمارستان شهید بهشتی و یحیی نژاد بابل (1384)،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 9، no. 2 (پی در پی 37)، pp. 51–60، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73577/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button