مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مداخله آموزشی مبتنی برتئوری رفتار برنامه ریزی شده برفعالیت فیزیکی کارکنان مرکز بهداشت استان کرمان، (1387)

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 69

چکیده

 سابقه و هدف: عدم تحرک فیزیکی هر ساله حدود 2 میلیون مرگ در سراسر جهان برجا می گذارد و عامل 16-10 درصد سرطان سینه, کولون و دیابت می باشد و 22% علل بیماریهای ایسکمیک قلب را تشکیل می دهد. لذا این مطالعه به منظور بررسی تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر روی فعالیت جسمانی کارکنان مرکز بهداشت استان کرمان انجام شد.مواد و روشها: این مطالعه نیمه تجربی بصورت قبل و بعد بر روی 149 نفر از کارمندان مرکز بهداشت استان و شهرستان کرمان که در دو گروه مورد و شاهد قرار گرفتند, انجام شد. بوسیله پرسشنامه محقق ساخته , سازه های این تئوری قبل و بعد از مداخله اندازه گیری شدند .مداخلات آموزشی در گروه مورد بر اساس مداخلات مبتنی بر این تئوری به مدت 6 هفته اجرا شد و در گروه شاهد فقط از سخنرانی استفاده شد. سپس دو گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند.یافته ها: دو گروه از نظر متغیر های دموگرافیکی تفاوت معنی دار با هم نداشتند. قبل از مداخله تفاوت معنی داری بین میانگین نمرات سازه های مختلف این تئوری در دو گروه مشاهده نشد (p>0.05) بعد از مداخله, در میانگین نمرات آگاهی و قصد رفتاری گروه مورد افزایش معنی دار و در گروه شاهد فقط در میانگین نمرات قصد رفتاری افزایش معنی دار مشاهده شد(p<0.05)  همچنین در میانگین تفاضل نمرات سازه های تئوری قبل و بعد از مداخله اختلاف معنی داری بین گروه مورد و شاهد مشاهده نشد.نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که مداخله آموزشی مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده و به مدت 6 هفته با مداخله آموزشی از طریق سخنرانی بر روی تعداد فعالیت فیزیکی افراد تاثیر نداشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی طباطبایی، سیدوحید، تقدیسی، محمدحسین، نخعی، نوذر، و بلالی میبدی، فاطمه. (1389). تاثیر مداخله آموزشی مبتنی برتئوری رفتار برنامه ریزی شده برفعالیت فیزیکی کارکنان مرکز بهداشت استان کرمان, (1387). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 12(2 (پی در پی 55))، 62-69. SID. https://sid.ir/paper/73789/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی طباطبایی سیدوحید، تقدیسی محمدحسین، نخعی نوذر، بلالی میبدی فاطمه. تاثیر مداخله آموزشی مبتنی برتئوری رفتار برنامه ریزی شده برفعالیت فیزیکی کارکنان مرکز بهداشت استان کرمان, (1387). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1389؛12(2 (پی در پی 55)):62-69. Available from: https://sid.ir/paper/73789/fa

    IEEE: کپی

    سیدوحید احمدی طباطبایی، محمدحسین تقدیسی، نوذر نخعی، و فاطمه بلالی میبدی، “تاثیر مداخله آموزشی مبتنی برتئوری رفتار برنامه ریزی شده برفعالیت فیزیکی کارکنان مرکز بهداشت استان کرمان, (1387)،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 12، no. 2 (پی در پی 55)، pp. 62–69، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73789/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button