مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,946
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان درباره نحوه آموزش و ارزشیابی واحدهای بالینی دانشکده دندانپزشکی مشهد-ایران در سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 211 | صفحه پایان 222

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی شیوه های آموزشی در رشته های مختلف علوم پزشکی, به دلیل نقش مهم آن در تربیت نیروهای متخصص حرفه ای, از حساسیت ویژه و بالایی برخوردار است. رشته دندانپزشکی نیز یکی از شاخه های مهم علوم پزشکی است که نیازمند کسب مهارت های علمی و حرفه ای بالاست. یکی از شیوه های عملی جهت ارزیابی کیفیت آموزش های بالینی در رشته دندانپزشکی, بررسی نظرات و دیدگاه های دانشجویان این رشته به عنوان مخاطبان اصلی این آموزش ها می باشد. لذا این مطالعه به منظور تعیین دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره نحوه آموزش و ارزشیابی واحدهای بالینی, در سال 1388 انجام شد.مواد و روش ها: این پژوهش, مطالعه ای توصیفی-تحلیلی و مقطعی بوده و نمونه پژوهش, دانشجویان سال های چهارم, پنجم و ششم دانشکده دندانپزشکی مشهد در سال 1388 بود. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه و شیوه گردآوری آن به صورت میدانی بود. پس از طراحی پرسشنامه, روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. پس از جمع آوری پرسشنامه ها, نتایج در قالب آمار توصیفی, جمع بندی شده و در قالب جداولی ارائه شد. نمرات به دست آمده در بخش های مختلف با آزمون کروسکال والیس با یکدیگر مقایسه شد. (a=0.05)یافته ها: یافته های تحقیق, نشان داد که دیدگاه دانشجویان, در اغلب حیطه های آموزشی, عملکرد اساتید بالینی, امکانات و تجهیزات محیط بالینی, ارزشیابی بالینی, ارزیابی فعالیت دانشجو توسط اساتید, همکاری پرسنل پرستاری, اهداف آموزشی بخش و غیره, مثبت بود ولی کمبودهایی نیز در این زمینه, خصوصا در مورد نحوه انتخاب واحد دانشجویان, نظارت اساتید بر نحوه کار دانشجویان و زمان حضور اساتید در تعدادی از بخش ها وجود داشت. نتایج نشانگر این بود که از نظر دانشجویان آموزش و ارزشیابی در بخش های مختلف با یکدیگر تفاوت معنی دار نداشت.نتیجه گیری: با توجه به نتایج فوق, بازنگری در فعالیت های آموزشی مسوولان دانشکده, بررسی مجدد کوریکولوم آموزشی, فراهم کردن تجهیزات و وسائل لازم در محیط بالینی, پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صنعت خانی، مجید، ملا، زهره، و اکبری، مجید. (1391). بررسی دیدگاه دانشجویان درباره نحوه آموزش و ارزشیابی واحدهای بالینی دانشکده دندانپزشکی مشهد-ایران در سال 1388. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، 36(3 (پیاپی 82))، 211-222. SID. https://sid.ir/paper/73879/fa

    Vancouver: کپی

    صنعت خانی مجید، ملا زهره، اکبری مجید. بررسی دیدگاه دانشجویان درباره نحوه آموزش و ارزشیابی واحدهای بالینی دانشکده دندانپزشکی مشهد-ایران در سال 1388. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد[Internet]. 1391؛36(3 (پیاپی 82)):211-222. Available from: https://sid.ir/paper/73879/fa

    IEEE: کپی

    مجید صنعت خانی، زهره ملا، و مجید اکبری، “بررسی دیدگاه دانشجویان درباره نحوه آموزش و ارزشیابی واحدهای بالینی دانشکده دندانپزشکی مشهد-ایران در سال 1388،” مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، vol. 36، no. 3 (پیاپی 82)، pp. 211–222، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73879/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button