مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سرفصل های دروس نظری و بالینی دندانپزشکی ترمیمی در دوره عمومی: دیدگاه فارغ التحصیلان

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 72

چکیده

 مقدمه: دندانپزشکی ترمیمی از پرکاربردترین شاخه ها در حیطه کاری یک دندانپزشک است. استفاده از نقد فارغ التحصیلان از بهترین روش های ارزشیابی و بازخورد در بررسی برنامه درسی است. هدف از این مطالعه بررسی سرفصل های دروس نظری و بالینی دندانپزشکی ترمیمی در دوره عمومی از دیدگاه فارغ التحصیلان عمومی دانشکده دندانپزشکی مشهد طی 5 سال گذشته (1383 تا 1388) بود.مواد و روش ها: در این مطالعه 200 نفر از فارغ التحصیلان دانشکده دندانپزشکی مشهد طی سال های 1383 تا 1388, در مورد اهمیت و ضرورت سرفصل های تدریس شده دروس ترمیمی نظری و میزان ترمیم های لاگ بوک دروس ترمیمی عملی با استفاده از پرسشنامه ای روا و پایا, مورد پرسش قرار گرفتند. اطلاعات به دست آمده به صورت توصیفی گزارش گردید.یافته ها: %75 از افراد, پرسشنامه کامل شده را برگرداندند. در مورد دروس نظری, پاسخ دهنده ها اهمیت و ضرورت مباحث تدریس نظری را زیاد دانستند (بیش از 50 درصد). در مورد لاگ بوک دروس عملی نیز گرچه بیشتر افراد, آن را کافی می دانستند, ولی گنجاندن ترمیم های کامپوزیتی وسیع, بیشتر مورد توصیه قرار گرفت.نتیجه گیری: با توجه به نظرات فارغ التحصیلان, دروس نظری و لاگ بوک دوره بالینی ترمیمی نیاز به بازبینی دارد و این بازبینی بهتر است بر توانمندسازی در حیطه های مربوط به ترمیم های زیبایی و ترمیم های وسیع تاکید بیشتری داشته باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملک نژادیزدی، فاطمه، دانایی فر، نسرین، جهان تیغ، ملیحه، و اکبری، مجید. (1392). بررسی سرفصل های دروس نظری و بالینی دندانپزشکی ترمیمی در دوره عمومی: دیدگاه فارغ التحصیلان. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، 37(1 (پیاپی 84))، 65-72. SID. https://sid.ir/paper/73932/fa

    Vancouver: کپی

    ملک نژادیزدی فاطمه، دانایی فر نسرین، جهان تیغ ملیحه، اکبری مجید. بررسی سرفصل های دروس نظری و بالینی دندانپزشکی ترمیمی در دوره عمومی: دیدگاه فارغ التحصیلان. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد[Internet]. 1392؛37(1 (پیاپی 84)):65-72. Available from: https://sid.ir/paper/73932/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه ملک نژادیزدی، نسرین دانایی فر، ملیحه جهان تیغ، و مجید اکبری، “بررسی سرفصل های دروس نظری و بالینی دندانپزشکی ترمیمی در دوره عمومی: دیدگاه فارغ التحصیلان،” مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، vol. 37، no. 1 (پیاپی 84)، pp. 65–72، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73932/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button