مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,506
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,445
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل عوامل موثر بر به کارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 229

چکیده

 شرکتهای کوچک در اکثر کشورهای در حال توسعه و از جمله ایران نقش مهمی در نظام تجاری, تولید ناخالص داخلی و اشتغالزایی دارند. استفاده از تجارت الکترونیکی در این بخش عمده از اقتصاد ملی مزایای کلانی را به همراه خواهد داشت. در این مقاله محققین با رویکردی نوین و متفاوت به بررسی اثر متغیرهای آمادگی سازمانی, پویایی بازار, مزایا و مخاطرات تجارت الکترونیکی و ظرفیت نوآوری بر به کارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک پرداختند. برای انجام تحقیق, پرسشنامه ای 46 سوالی مطرح و در 7 صنعت توزیع شد. نرخ برگشت %81 و پایایی تحقیق با استفاده از آلفای کرونباخ معادل 894, 0 محاسبه شد. نتایج حاکی از آن است که حدود %72 نمونه مورد بررسی فاقد وب سایت و تنها %2 دارای وب سایت مبادله ای هستند. ضرایب مسیر محاسبه شده در تحلیل مسیر نشان داد که آمادگی سازمانی, مزایای تجارت الکترونیکی, پویایی بازار, ظرفیت نوآوری شرکت و مخاطرات تجارت الکترونیکی بر به کارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک اثر گذارند. تجزیه اثرات مشخص نمود که اثر کل متغیرهای آمادگی سازمانی, مزایای تجارت الکترونیکی, پویایی بازار, نوآوری شرکت و مخاطرات تجارت الکترونیکی به ترتیب معادل 0.457, 0.421, 0.404, 0.334 و -0.153 است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حاجی کریمی، عباسعلی، و عزیزی، شهریار. (1387). مدل عوامل موثر بر به کارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک . پژوهشنامه بازرگانی، 12(48)، 191-229. SID. https://sid.ir/paper/7398/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی کریمی عباسعلی، عزیزی شهریار. مدل عوامل موثر بر به کارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک . پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1387؛12(48):191-229. Available from: https://sid.ir/paper/7398/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی حاجی کریمی، و شهریار عزیزی، “مدل عوامل موثر بر به کارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک ،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 12، no. 48، pp. 191–229، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button