مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

803
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه های پریو و ترمیمی دانشکده دندانپزشکی زاهدان در سال 94–93

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 106

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی یک فرآیند مستمر می باشد که درک, ارتقای یادگیری و تغییرات لازم برای دستیابی به اهداف آموزشی را مورد توجه قرار می دهد. هدف مطالعه حاضر بررسی توانمندی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از طریق تعیین نظرات آنها نسبت به میزان دستیابی به اهداف یادگیری دروس نظری وعملی پریودانتیکس وترمیمی در سال تحصیلی 94-93 بود.مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی, توصیفی- تحلیلی که در سال تحصیلی 94 -93 انجام شد, 100 نفر دانشجوی دندانپزشکی که همه واحدهای تئوری و عملی آموزشی پریودونتولوژی و ترمیمی را گذرانده بودند, به عنوان جمعیت مورد مطالعه, درنظر گرفته شدند. سپس پرسشنامه هایی در هر یک از دروس پریودونتولوژی و ترمیمی طراحی گردید. پرسشنامه پریودونتولوژی با روایی و پایایی 0.9 (0.9=CVR و 0.9=CVI) و پرسشنامه گروه ترمیمی با روایی و پایایی 0.8 (0.8=CVR و 0.8=CVI) مورد تایید قرار گرفتند (سوالات پرسشنامه به صورت جداول در انتها ضمیمه شده است).یافته ها: میانگین نمرات توانمندی دانشجویان از دیدگاه خودشان برای دستیابی به اهداف درس پریودنتولوژی, 5 درصد عالی, 30 درصد خوب, 56 درصد متوسط و 9 درصد ضعیف بود و برای درس ترمیمی 17 درصد عالی, 39 درصد خوب, 34 درصد متوسط و 10 درصد ضعیف بود.نتیجه گیری: با توجه به نتایج بالا, از دیدگاه دانشجویان, توانمندی آنان در دستیابی به اهداف آموزشی مطلوب نبود. با مشخص شدن نقاط ضعف و قوت دانشجویان در هریک از دروس پریودنتولوژی و ترمیمی, به نظر می رسد برای برنامه آموزشی این بخش ها نیاز به بازنگری و رفع نقایص باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

انصاری مقدم، سمیه، شکوهی نیا، رضوانه، حسینی طباطبایی، سمیه، ریسباف فکور، سیروس، انصاری مقدم، علیرضا، و نائبی، محمد. (1396). تعیین میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه های پریو و ترمیمی دانشکده دندانپزشکی زاهدان در سال 94–93. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، 41(2)، 91-106. SID. https://sid.ir/paper/74041/fa

Vancouver: کپی

انصاری مقدم سمیه، شکوهی نیا رضوانه، حسینی طباطبایی سمیه، ریسباف فکور سیروس، انصاری مقدم علیرضا، نائبی محمد. تعیین میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه های پریو و ترمیمی دانشکده دندانپزشکی زاهدان در سال 94–93. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد[Internet]. 1396؛41(2):91-106. Available from: https://sid.ir/paper/74041/fa

IEEE: کپی

سمیه انصاری مقدم، رضوانه شکوهی نیا، سمیه حسینی طباطبایی، سیروس ریسباف فکور، علیرضا انصاری مقدم، و محمد نائبی، “تعیین میزان دستیابی به اهداف آموزشی گروه های پریو و ترمیمی دانشکده دندانپزشکی زاهدان در سال 94–93،” مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، vol. 41، no. 2، pp. 91–106، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/74041/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button