مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی و موانع حضور در آن ها مطالعه موردی: منتخبی از محصولات صادراتی مواد غذایی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 89

چکیده

 امروزه تولید متناسب با نیازها, ترجیحات و سلایق مصرف کنندگان بازارهای خارجی اساس ماندگاری در بازارهای جهانی است. به عبارت دیگر در جهان امروز مصرف کنندگان هستند که بر بازار حاکمیت داشته ونقش تعیین کننده را در تقاضای جهانی ایفا می کنند. از اینرو انتخاب صحیح بازار هدف به عنوان گام اول شناخت خواسته ها و انتظارات خریداران در هر بازار بسیار حائز اهمیت است.بر این اساس هدف این تحقیق شناسایی بازارهای هدف و موانع حضور در آنهاست. بدین منظور در ابتدا بر اساس معیار مزیت نسبی آشکار شده, برخی محصولات صادراتی مواد غذایی انتخاب و بازارهای اولویت دار برای آنها با روش TOPSIS شناسایی می شوند. در انتها موانع حضور در بازارهای فوق اعم از استانداردهای میکروبی و شیمیایی, بهداشتی و موانع تعرفه ای مورد بررسی قرار می گیرند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ولی بیگی، حسن. (1385). اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی و موانع حضور در آن ها مطالعه موردی: منتخبی از محصولات صادراتی مواد غذایی. پژوهشنامه بازرگانی، 11(41)، 53-89. SID. https://sid.ir/paper/7443/fa

    Vancouver: کپی

    ولی بیگی حسن. اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی و موانع حضور در آن ها مطالعه موردی: منتخبی از محصولات صادراتی مواد غذایی. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1385؛11(41):53-89. Available from: https://sid.ir/paper/7443/fa

    IEEE: کپی

    حسن ولی بیگی، “اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی و موانع حضور در آن ها مطالعه موردی: منتخبی از محصولات صادراتی مواد غذایی،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 11، no. 41، pp. 53–89، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7443/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button