مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,784
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

907
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد بر اساس ویژگی های سازمان یادگیرنده (دیدگاه پیتر سنگه)

صفحات

 صفحه شروع 132 | صفحه پایان 148

چکیده

 در دنیای پر جنب و جوش و بسیار رقابت آمیز امروزی, اداره سازمان ها پیچیده و دشوار است. در این شرایط راه حل های پیشین پاسخگوی مساله های امروزی نیست. پس «آموختن به قصد حل مساله» و «یادگیری با هدف توسعه» به دستور کار سازمان ها افزوده شده است تا در حال حاضر که بهره گیری از قواعد و فرمول های از پیش تعیین شده راهگشا نیست, فرصت هایی برای رفع نیازهای فوری به کمک یادگیری و رشد فراهم شود.این پژوهش بر پایه تئوری پیتر سنگه و به منظور بررسی میزان یادگیرنده بودن مدارس مقاطع سه گانه تحصیلی مشهد در سال تحصیلی 83-82 انجام شد. روش پژوهش پیمایشی و واحد اندازه گیری مدرسه است. نمونه آماری 36 مدرسه (شامل 180 معلم و 36 مدیر) بود که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. داده های مورد نیاز با بهره گیری از پرسشنامه, مصاحبه و مشاهده, گردآوری و تحلیل آماری شدند.نتایج حاصل نشان داد که میان وضعیت موجود مدارس از نظر یادگیرنده بودن با وضعیت آرمانی در پنج اصل تئوری سنگه فاصله وجود دارد. همچنین بر اساس متغیر اصلی پژوهش, تفاوت مقاطع تحصیلی معنادار است, در حالی که تفاوت نواحی آموزشی معنادار نیست.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قدمگاهی، سیدمحمد، و آهنچیان، محمدرضا. (1384). بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد بر اساس ویژگی های سازمان یادگیرنده (دیدگاه پیتر سنگه). نوآوری های آموزشی، 4(14)، 132-148. SID. https://sid.ir/paper/75351/fa

Vancouver: کپی

قدمگاهی سیدمحمد، آهنچیان محمدرضا. بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد بر اساس ویژگی های سازمان یادگیرنده (دیدگاه پیتر سنگه). نوآوری های آموزشی[Internet]. 1384؛4(14):132-148. Available from: https://sid.ir/paper/75351/fa

IEEE: کپی

سیدمحمد قدمگاهی، و محمدرضا آهنچیان، “بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد بر اساس ویژگی های سازمان یادگیرنده (دیدگاه پیتر سنگه)،” نوآوری های آموزشی، vol. 4، no. 14، pp. 132–148، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75351/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button