Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,795
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

872
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین وضعیت دانش ضمنی و تصریحی معلمان دوره راهنمایی از نظریه های یادگیری در فرآیند تدریس و تاثیر عوامل جمعیت شناختی بر آن

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 162

چکیده

 از آنجا که دانش و تجربه معلمان نقش عمده ای در فرآیند یادگیری دارد, هدف از انجام این تحقیق تعیین رابطه دانش تصریحی و ضمنی معلمان از نظریه های یادگیری و بررسی تاثیر عوامل جمعیت شناسی بر آن بود. این تحقیق از نوع توصیفی و به روش زمینه یابی بر روی 266 معلم (146 زن و 120 مرد), که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شده بودند, انجام شد. دانش تصریحی و ضمنی معلمان با دو پرسشنامه محقق ساخته سنجیده شد و داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.یافته ها نشان دادند که میزان دانش تصریحی و ضمنی معلمان از نظریه های یادگیری در بعضی سوالات نظریه ها پایین بود. بین میانگین مشاهده شده نمرات دانش تصریحی (0.33) و دانش ضمنی (3.61) از نظریه های یادگیری تفاوت معناداری وجود داشت (p>0.05). بین دانش تصریحی و ضمنی معلمان از نظریه های یادگیری رابطه معناداری وجود داشت (P=0.019) و همبستگی بین دو متغیر بسیار ضعیف بود (r=0.144). بین دانش تصریحی و دانش ضمنی معلمان با متغیرهای مدرک تحصیلی, سابقه تدریس و جنسیت تفاوت معنادار وجود داشت. بین دانش معلمان و آموزش ضمن خدمت تفاوت معنادار نبود (p³0.05).نتیجه آن که تقویت دانش تصریحی معلمان از نظریه های یادگیری و توجه خاص به دانش ضمنی آنان باید مورد توجه مسوولان و برنامه ریزان آموزشی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زمانی، زهرا. (1391). تعیین وضعیت دانش ضمنی و تصریحی معلمان دوره راهنمایی از نظریه های یادگیری در فرآیند تدریس و تاثیر عوامل جمعیت شناختی بر آن. نوآوری های آموزشی، 11(43)، 139-162. SID. https://sid.ir/paper/75355/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی زهرا. تعیین وضعیت دانش ضمنی و تصریحی معلمان دوره راهنمایی از نظریه های یادگیری در فرآیند تدریس و تاثیر عوامل جمعیت شناختی بر آن. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1391؛11(43):139-162. Available from: https://sid.ir/paper/75355/fa

    IEEE: کپی

    زهرا زمانی، “تعیین وضعیت دانش ضمنی و تصریحی معلمان دوره راهنمایی از نظریه های یادگیری در فرآیند تدریس و تاثیر عوامل جمعیت شناختی بر آن،” نوآوری های آموزشی، vol. 11، no. 43، pp. 139–162، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75355/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا