مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,051
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش از راه دور: رهیافتی نوین در آموزش و پرورش ایران بررسی اثربخشی مراکز آموزش از راه دور و برنامه های آموزشی و درسی آنها در مقطع متوسطه سال تحصیلی 84 – 85 کل کشور

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, بررسی اثربخشی فعالیتهای آموزش از راه دور به منزله یکی از شیوه های نوین و رویکرد جدید آموزشی در کشور است که موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش آن را هدایت و اجرا می کند. اثربخشی فعالیت های آموزشی این شیوه بر اساس مصوبات موسسه دستیابی به اهداف آموزش از راه دور مانند دستیابی به هدف های توسعه انعطاف در روشهای آموزشی, تاثیرگذاری فناوری بر نحوه ارایه آموزش ها, میزان خوداتکایی و خودآموزی دانش آموزان, اجرای آیین نامه ها و دستورالعمل های آموزشی و اجرایی و تعریف شده است. برای اجرای این پژوهش پرسشنامه ای شامل 35 سوال در گروهی 290 نفری از مدیران و دبیران مقطع متوسطه مراکز آموزش از راه دور سراسر کشور استفاده شده است.نتایج به دست آمده از این پژوهش توصیفی نشان می دهد که فعالیتهای آموزشی این موسسه تا حد بسیار مطلوب, منجر به دستیابی اهداف آموزش از راه دور در کشور شده است. علاوه بر آن در تجزیه و تحلیل پاسخهای هر سوال نتایجی جالب از دیدگاه مدیران و دبیران به دست آمده است که از آن جمله می توان به عدم توسعه بی رویه مراکز مجری در کشور, اهمیت منابع و کتابهای خودآموز در مراکز نسبت به سایر منابع آموزشی متنوع, ضرورت و اهمیت نظارت بر فعالیت های مراکز مجری و ... اشاره کرد. از یافته های تحقیق چنین برمی آید فعالیتهای آموزش از راه دور با اهداف تعریف شده و مصوب موسسه و وزارت آموزش و پرورش مطابقت دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

طالب زاده نوبریان، محسن، و حسینی، سیدعلی. (1386). آموزش از راه دور: رهیافتی نوین در آموزش و پرورش ایران بررسی اثربخشی مراکز آموزش از راه دور و برنامه های آموزشی و درسی آنها در مقطع متوسطه سال تحصیلی 84 – 85 کل کشور. نوآوری های آموزشی، 6(19)، 73-92. SID. https://sid.ir/paper/75372/fa

Vancouver: کپی

طالب زاده نوبریان محسن، حسینی سیدعلی. آموزش از راه دور: رهیافتی نوین در آموزش و پرورش ایران بررسی اثربخشی مراکز آموزش از راه دور و برنامه های آموزشی و درسی آنها در مقطع متوسطه سال تحصیلی 84 – 85 کل کشور. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1386؛6(19):73-92. Available from: https://sid.ir/paper/75372/fa

IEEE: کپی

محسن طالب زاده نوبریان، و سیدعلی حسینی، “آموزش از راه دور: رهیافتی نوین در آموزش و پرورش ایران بررسی اثربخشی مراکز آموزش از راه دور و برنامه های آموزشی و درسی آنها در مقطع متوسطه سال تحصیلی 84 – 85 کل کشور،” نوآوری های آموزشی، vol. 6، no. 19، pp. 73–92، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75372/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button