Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,035
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی بر مشکلات مدیران تازه کار در مدارس ابتدایی: یافته های یک پژوهش ترکیبی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 83

چکیده

 پژوهش حاضر, با رویکردی ترکیبی مشکلات مدیران تازه کار مدارس ابتدایی شهر کرج را مورد بررسی قرار داده است. در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی, 42 نفر خبره انتخاب شدند و مورد مصاحبه قرار گرفتند. پس از تحلیل محتوای مصاحبه های انجام شده, 66 مشکل کیفی شناسایی و در 5 بعد شامل «مشکلات روان شناختی» ,«مشکلات بین فردی» ,«مشکلات ناشی از کمبود مهارت و تخصص در مدیریت مدرسه به طورکلی» ,«مشکلات ناشی از کمبود مهارت و تخصص در امور مرتبط به تدریس» و «مشکلات ناشی از کمبود حمایت» تقسیم بندی شد. در بخش کمی نیز پرسش نامه ای بر اساس یافته های بخش کیفی, تهیه و توسط 163 مدیر تازه کار تکمیل شد. از تحلیل عاملی تاییدی, آزمون خی دو و فریدمن برای تحلیل داده ها در این بخش استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی تاییدی, برازش مناسب الگوی اندازه گیری متغیر مشکلات مدیران تازه کار با داده ها را نشان داد. نتایج آزمون خی دو نشان داد که در هر یک از مشکلات, تفاوت معناداری بین فراوانی مشاهده شده و فراوانی مورد انتظار وجود دارد. همچنین آزمون فریدمن مشکلات هر بعد را به طور معناداری, به لحاظ اهمیت, رتبه بندی کرده است. نگرانی از تفویض اختیار به معلمان, توانایی کم در برقراری تعامل اثربخش, نداشتن تخصص و تجربه ناکافی در مدیریت مالی, اطلاع کم در مورد روش های جدید ارزشیابی, همکاری و حمایت کم از جانب والدین و نهادهای بیرونی, به ترتیب, از جمله, مهم ترین مشکلات در هر بعد است. نتایج این بخش به طور کامل یافته های بخش کیفی را در مقیاسی وسیع تر تایید می کند. به طور کلی نتایج پژوهش حاضر اهمیت شناسایی مشکلات و همچنین لزوم راهنمایی مدیران تازه کار را مورد تاکید قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زین آبادی، حسن رضا، و احمدیانفر، سهیلا. (1394). تاملی بر مشکلات مدیران تازه کار در مدارس ابتدایی: یافته های یک پژوهش ترکیبی. نوآوری های آموزشی، 14(54)، 61-83. SID. https://sid.ir/paper/75379/fa

    Vancouver: کپی

    زین آبادی حسن رضا، احمدیانفر سهیلا. تاملی بر مشکلات مدیران تازه کار در مدارس ابتدایی: یافته های یک پژوهش ترکیبی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1394؛14(54):61-83. Available from: https://sid.ir/paper/75379/fa

    IEEE: کپی

    حسن رضا زین آبادی، و سهیلا احمدیانفر، “تاملی بر مشکلات مدیران تازه کار در مدارس ابتدایی: یافته های یک پژوهش ترکیبی،” نوآوری های آموزشی، vol. 14، no. 54، pp. 61–83، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75379/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا