مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,897
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روش های مناسب آموزش دوزبانه

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین و اولویت بندی روش های مناسب تدریس دوزبانه و تاثیر این روش ها بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل 100 نفر از متخصصان مرتبط با گروه علوم تربیتی از جمله اساتید برنامه ریزی درسی, مدیریت آموزشی, روانشناسی تربیتی, آموزش زبان انگلیسی و نیز کلیه دانش آموزان پسر اول ابتدایی شهر تبریز در سال تحصیلی 90 - 89 بوده است. برای انتخاب اساتید از روش تمام شماری استفاده شد و برای انتخاب دانش آموزان با استفاده از روش خوشه ای چند مرحله ای, ده کلاس و 271 نفر دانش آموز انتخاب شد. در انجام پژوهش از روش توصیفی-پیمایشی و نیمه تجربی استفاده گردید. با توجه به پیشینه پژوهش سه رو ش تدریس انتقالی, غوطه ورسازی و دوسویه در کشورهای مختلف بیشترین کاربرد را دارند. الفای کرونباخ پرسش نامه سه روش فوق به ترتیب 0.75, 0.72 و 0.80 به دست آمد. بر اساس آزمون t تک نمونه و فریدمن روش های تدریس دوسویه و غوطه ورسازی از دیدگاه اساتید مورد تایید قرار گرفته بود, این دو روش به صورت نیمه تجربی بین دو گروه اجرا گردید. گروه اول با استراتژی های روش تدریس غوطه ورسازی و گروه دوم با استراتژی های روش دوسویه آموزش دیدند. یافته های ما نشان داد که پیشرفت دانش آموزان آموزش دیده با روش دوسویه در درس علوم از دانش آموزان آموزش دیده با روش غوطه ورسازی بیشتر است. پیشرفت تحصیلی دانش آموزان آموزش دیده با روش دوسویه در دروس ریاضی و بنویسیم با دانش آموزان آموزش دیده با روش غوطه ورسازی از نظر آماری معنا دار نبود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلانتری، رضا، خدیوی، اسداله، فتحی آذر، اسکندر، و بهنام، بیوک. (1390). بررسی روش های مناسب آموزش دوزبانه. نوآوری های آموزشی، 10(39)، 7-24. SID. https://sid.ir/paper/75393/fa

    Vancouver: کپی

    کلانتری رضا، خدیوی اسداله، فتحی آذر اسکندر، بهنام بیوک. بررسی روش های مناسب آموزش دوزبانه. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1390؛10(39):7-24. Available from: https://sid.ir/paper/75393/fa

    IEEE: کپی

    رضا کلانتری، اسداله خدیوی، اسکندر فتحی آذر، و بیوک بهنام، “بررسی روش های مناسب آموزش دوزبانه،” نوآوری های آموزشی، vol. 10، no. 39، pp. 7–24، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75393/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button