مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,429
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,995
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش های تکمیل و بهبود نظام ضمن خدمت معلمان

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 177

چکیده

 معلمان نقطه آغاز و عنصر اصلی هرگونه تحول در نظام آموزش و پرورش محسوب می شوند؛ پس برای این که بتوانند وظایف حرفه ای, تخصصی و تربیتی خود را بهتر انجام دهند, لازم است پیوسته امکان بهره مندی آنها از آموزش های جدید و مهارت های تازه فراهم گردد. این مهم از طریق طراحی و اجرای نظام ضمن خدمت معلمان, به نحوی که زمینه ارتقای علمی و تخصصی و به روز نمودن اطلاعات و کسب مهارت های جدید را امکان پذیر نماید, میسر می شود. به دلیل اهمیت نظام تعلیم و تربیت در پیشرفت کشور, موضوع آموزش نیروی انسانی در آموزش و پرورش و به ویژه آموزش معلمان نسبت به سایر حوزه ها از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است. بنابراین بررسی نظام ضمن خدمت معلمان و ارایه طریق برای بهبود و تکمیل آن امری ضروری می باشد.در این پژوهش, هدف مطالعه شناسایی نقاط ضعف و قوت نظام موجود آموزش معلمان و پیشنهاد دادن راه هایی برای تکمیل و بهبود آن است. بدین منظور نظام ضمن خدمت معلمان از 5 منظر شامل میزان تاثیر دوره های ضمن خدمت اجرا شده, نارسایی ها, میزان استفاده از روش ها و الگوهای جدید, روش ها و راهکارهای بهبود و تکمیل نظام معلمان و ویژگی های مطلوب آن مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش در مناطق 19 گانه شهر تهران اجرا شده است. روش پژوهش توصیفی است و برای ارزیابی وضع موجود اجرای دوره های ضمن خدمت از مدل ارزیابی مهارت حرفه ای معلمان گاسکی (cusky) استفاده شده است.بر اساس نتایج حاصل, چهار عامل زیر در بهبود و تکمیل نظام ضمن خدمت موثرتر است:- نیازسنجی و طراحی اجرای دوره, متناسب با نیاز شغلی معلمان؛- اجرای دوره های ضمن خدمت به روش کار گروهی و پروژه ای؛- مشارکت معلمان و مدیران قبل و حین دوره ها؛- تدارک فرصت مناسب برای شرکت کنندگان در دوره برای به کارگیری آموزش ها و مهارت های کسب شده.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سمیعی زفرقندی، مرتضی. (1390). روش های تکمیل و بهبود نظام ضمن خدمت معلمان. نوآوری های آموزشی، 10(39)، 151-177. SID. https://sid.ir/paper/75394/fa

Vancouver: کپی

سمیعی زفرقندی مرتضی. روش های تکمیل و بهبود نظام ضمن خدمت معلمان. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1390؛10(39):151-177. Available from: https://sid.ir/paper/75394/fa

IEEE: کپی

مرتضی سمیعی زفرقندی، “روش های تکمیل و بهبود نظام ضمن خدمت معلمان،” نوآوری های آموزشی، vol. 10، no. 39، pp. 151–177، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75394/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button