مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

803
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان کاربری اینترنت در فعالیت های آموزشی – پژوهشی دانشجویان و عوامل موثر بر کاربرد آن

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 52

چکیده

 در این تحقیق میزبان کاربری اینترنت در فعالیت های آموزشی – پژوهشی دانشجویان و عوامل موثر بر کاربرد آن مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق از نوع مطالعات همبستگی بوده و برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز از پرسش نامه استفاده گردید. جامعه آماری تحقیق 244 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای انتخاب شده که در سال تحصیلی 85-84 در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران مشغول به تحصیل بوده اند. ابزار تحقیق از لحاظ روایی بر اساس نظر متخصصان و اعتبار پرسش نامه نیز با اجرای آزمایشی آن (Pilot test) انجام گردید که آلفای کرونباخ محاسبه شده (%79) بود. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل آماری, نشان می دهد که کاربرد اینترنت در فعالیت های آموزشی – پژوهشی مزایای زیادی دارد. از جمله می توان به صرفه جویی در وقت, دست یابی به اطلاعات روزآمد و منابع متنوع اشاره نمود. عوامل موثر بر کاربرد اینترنت عبارتند از: موارد آشنایی با اینترنت, استفاده از اینترنت در مقاطع قبلی تحصیلی, آشنا بودن به زبان انگلیسی, آشنایی با برنامه های اینترنت, آشنایی با موتورهای جستجوگر, آشنایی با کامپیوتر, سن افراد و معدل دانشجویان با %99 اطمینان, هم چنین تشویق و ترغیب اساتید, لحاظ کردن درس اینترنت در فهرست دروس دانشگاهی با %95 اطمینان دارای رابطه می باشند. افزون بر این, متغیرهای مستقل در تحلیل رگرسیون حدود %42 از تغییرات متغیر وابسته یعنی میزان کاربرد اینترنت را توجیه می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیمرادیان، پرناز، و میردامادی، سیدمهدی. (1386). میزان کاربری اینترنت در فعالیت های آموزشی – پژوهشی دانشجویان و عوامل موثر بر کاربرد آن. علوم کشاورزی، 13(1 (ویژه نامه))، 43-52. SID. https://sid.ir/paper/7542/fa

    Vancouver: کپی

    علیمرادیان پرناز، میردامادی سیدمهدی. میزان کاربری اینترنت در فعالیت های آموزشی – پژوهشی دانشجویان و عوامل موثر بر کاربرد آن. علوم کشاورزی[Internet]. 1386؛13(1 (ویژه نامه)):43-52. Available from: https://sid.ir/paper/7542/fa

    IEEE: کپی

    پرناز علیمرادیان، و سیدمهدی میردامادی، “میزان کاربری اینترنت در فعالیت های آموزشی – پژوهشی دانشجویان و عوامل موثر بر کاربرد آن،” علوم کشاورزی، vol. 13، no. 1 (ویژه نامه)، pp. 43–52، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7542/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button