مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی ارتقا کیفیت آموزش برای دختران در مناطق کمتر توسعه یافته و بررسی اثربخشی آن

صفحات

 صفحه شروع 118 | صفحه پایان 139

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر, طراحی الگوی ارتقا کیفیت آموزش برای دختران در مناطق کمتر توسعه یافته است؛ اگر الگویی بتواند سطح کیفی آموزش را در مناطق کمتر توسعه یافته ارتقا بخشد, می تواند مبنایی برای طراحی الگوهای مناسب دیگر باشد. بدین منظور با استفاده از نمودار پارتو, مسایل اساسی مربوط به آموزش دختران روستایی در منطقه راسک استان سیستان و بلوچستان مشخص شدند و الگوی آموزشی, طراحی و تولید گردید. سوال اصلی پژوهش عبارت بود از: «الگوی طراحی شده ارتقا کیفیت آموزش برای دختران یک روستا در مناطق کمتر توسعه یافته, چه تاثیری بر پیشرفت تحصیلی و میزان غیبت آنان دارد؟»پژوهش حاضر با بهره گیری از روش نمونه گیری تصادفی, 10 روستا با 866 دانش آموز از روستاهای منطقه راسک استان سیستان و بلوچستان را به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار داد.متغیر مستقل این پژوهش, الگوی ارتقا کیفیت بود که با استفاده از روش های فعال و مشارکتی طراحی شد و در سال تحصیلی 88-1387 اعمال گردید. تاثیر این متغیر در پایان سال تحصیلی بر متغیرهای وابسته, یعنی نمرات درسی, مهارت برقراری ارتباط و نگرش دانش آموزان نسبت به مدرسه و همچنین میزان غیبت آنان, مورد بررسی قرارگرفت.نتایج حاصل از آزمون های آماری, تفاوت معنادار دو گروه آزمایش و گواه را تایید می کنند و نشان می دهند استفاده از الگوی ارتقا کیفیت آموزش می تواند پیشرفت تحصیلی دختران روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته, شامل نمرات درسی, مهارت برقراری ارتباط و نگرش مثبت نسبت به مدرسه را افزایش داده, میزان غیبت آنها را کاهش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فضلی، رخساره، سیف، علی اکبر، و کیامنش، علیرضا. (1388). طراحی الگوی ارتقا کیفیت آموزش برای دختران در مناطق کمتر توسعه یافته و بررسی اثربخشی آن. نوآوری های آموزشی، 8(32)، 118-139. SID. https://sid.ir/paper/75450/fa

    Vancouver: کپی

    فضلی رخساره، سیف علی اکبر، کیامنش علیرضا. طراحی الگوی ارتقا کیفیت آموزش برای دختران در مناطق کمتر توسعه یافته و بررسی اثربخشی آن. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1388؛8(32):118-139. Available from: https://sid.ir/paper/75450/fa

    IEEE: کپی

    رخساره فضلی، علی اکبر سیف، و علیرضا کیامنش، “طراحی الگوی ارتقا کیفیت آموزش برای دختران در مناطق کمتر توسعه یافته و بررسی اثربخشی آن،” نوآوری های آموزشی، vol. 8، no. 32، pp. 118–139، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75450/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button