مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,253
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رواسازی پرسشنامه هیجان های تحصیلی پکران

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی روایی عاملی و پایایی پرسشنامه هیجان های تحصیلی پکران (2005) است. بر این اساس 600 دانش آموز دختر و پسر از میان دبیرستان های سطح شهر تهران, به طور تصادفی انتخاب شدند. برای بررسی پایایی و روایی پرسشنامه, از ضریب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تاییدی بهره گرفتیم. مطالعه حاضر, همسو با نتایج پژوهش پکران (2002) نشان می دهد پرسشنامه, همسانی درونی قابل قبولی دارد و ضرایب آلفای کرونباخ در زیر مقیاس های آن میان 0.74 تا 0.86 است. همچنین نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان می دهند ساختار پرسشنامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد و همه شاخص های نیکویی برازش, مدل را تایید می کنند. بنابراین این پرسشنامه ابزار مناسبی برای تعیین هیجان های تحصیلی دانش آموزان است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کدیور، پروین، فرزاد، ولی اله، کاووسیان، جواد، و نیک دل، فریبرز. (1388). رواسازی پرسشنامه هیجان های تحصیلی پکران. نوآوری های آموزشی، 8(32)، 7-38. SID. https://sid.ir/paper/75451/fa

    Vancouver: کپی

    کدیور پروین، فرزاد ولی اله، کاووسیان جواد، نیک دل فریبرز. رواسازی پرسشنامه هیجان های تحصیلی پکران. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1388؛8(32):7-38. Available from: https://sid.ir/paper/75451/fa

    IEEE: کپی

    پروین کدیور، ولی اله فرزاد، جواد کاووسیان، و فریبرز نیک دل، “رواسازی پرسشنامه هیجان های تحصیلی پکران،” نوآوری های آموزشی، vol. 8، no. 32، pp. 7–38، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75451/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button