مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,984
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آموزش سواد رسانه ای در کشورهای کانادا و ژاپن

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 159

چکیده

 از ضرورت های عصر اطلاعات, که قرن بیست و یکم را نیز شامل می شود, نیاز به آموزش و پرورش بویژه سواد رسانه ای است. با توجه به اهمیت این موضوع, در مقاله حاضر پژوهش و بررسی آموزش سواد رسانه ای در دو کشور کانادا و ژاپن را, که از پیشگامان این حوزه در دنیا محسوب می گردند, انتخاب کرده و با روش اسنادی و توصیفی به بررسی آن پرداخته ایم.با توجه به مطالعات انجام شده, آموزش سواد رسانه ای در کانادا بر مبنای استانداردهایی یکسان, معین و یکپارچه انجام نمی شود بلکه متناسب با مقتضیات زمانی و مکانی هر ایالت و همچنین شرایط خاص دانش آموزان این آموزش صورت می گیرد. اما در کشور ژاپن آموزش سواد رسانه ای اولین بار از سوی وزارت پست و مخابرات این کشور مطرح شده و همین وزارت متولی این آموزش است؛ و به همین دلیل ژاپنی ها بیش از آن که بر سواد رسانه ای تاکید داشته باشند بر سواد اطلاعاتی تاکید دارند. بر همین مبنا در ژاپن, سواد اطلاعاتی -به عنوان یک واحد درسی اختیاری در مدارس سراسر این کشور- با رویکرد آموزش مهارت استفاده از کامپیوتر و استفاده موثر از اطلاعات تدریس می شود. ثمره این آموزش در دو کشور کانادا و ژاپن منجر به این شده که دانش آموزان این دو کشور, نسبت به دیگر کشورها, تسلط و درک بیشتری نسبت به خروجی رسانه ها پیدا کرده اند. آنها به خوبی می دانند از رسانه ها چه می خواهند و لذا به طور فعالانه به تحلیل و ارزیابی نقادانه محتوای رسانه ای می پردازند تا معنای پیام هایی را که با آنها مواجه می شوند درک نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نصیری، بهاره، و عقیلی، سیدوحید. (1391). بررسی آموزش سواد رسانه ای در کشورهای کانادا و ژاپن. نوآوری های آموزشی، 11(41)، 137-159. SID. https://sid.ir/paper/75474/fa

Vancouver: کپی

نصیری بهاره، عقیلی سیدوحید. بررسی آموزش سواد رسانه ای در کشورهای کانادا و ژاپن. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1391؛11(41):137-159. Available from: https://sid.ir/paper/75474/fa

IEEE: کپی

بهاره نصیری، و سیدوحید عقیلی، “بررسی آموزش سواد رسانه ای در کشورهای کانادا و ژاپن،” نوآوری های آموزشی، vol. 11، no. 41، pp. 137–159، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75474/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button