Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,183
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه شکل های متفاوت سوال (تشریحی-چندگزینه ای) با فرآیندهای فراشناخت و عاطفه در ارزشیابی درس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 138

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی رابطه میان شکل های متفاوت سوال (تشریحی-چندگزینه ای( با فرآیندهای فراشناخت (خودبازبینی و راهبرد شناختی) و عاطفه (تلاش و نگرانی) در ارزشیابی درس ریاضی انجام گرفته است. بدین منظور, 380 دانش آموز پایه اول متوسطه (190 دختر, 190 پسر) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای, از میان دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان انتخاب شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش از پرسشنامه اندازه گیری فرآیندهای فراشناخت و عاطفه اونیل و براون و آزمون سنجش عملکرد ریاضی استفاده شد. مهم ترین نتایج پژوهش نشان داد میان عملکرد ریاضی دانش آموزان با توجه به شکل سوال چندگزینه ای و رفتار خودبازبینی, سوال تشریحی و راهبرد شناختی, و همچنین سوال های تشریحی و فرآیندهای عاطفی (تلاش و نگرانی), همبستگی مثبت و معناداری وجود داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عابدی، احمد، عریضی سامانی، سیدحمیدرضا، و تاجی، مریم. (1389). رابطه شکل های متفاوت سوال (تشریحی-چندگزینه ای) با فرآیندهای فراشناخت و عاطفه در ارزشیابی درس ریاضی. نوآوری های آموزشی، 9(33)، 121-138. SID. https://sid.ir/paper/75476/fa

    Vancouver: کپی

    عابدی احمد، عریضی سامانی سیدحمیدرضا، تاجی مریم. رابطه شکل های متفاوت سوال (تشریحی-چندگزینه ای) با فرآیندهای فراشناخت و عاطفه در ارزشیابی درس ریاضی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1389؛9(33):121-138. Available from: https://sid.ir/paper/75476/fa

    IEEE: کپی

    احمد عابدی، سیدحمیدرضا عریضی سامانی، و مریم تاجی، “رابطه شکل های متفاوت سوال (تشریحی-چندگزینه ای) با فرآیندهای فراشناخت و عاطفه در ارزشیابی درس ریاضی،” نوآوری های آموزشی، vol. 9، no. 33، pp. 121–138، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75476/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا