مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ضرورت و جهت تغییرات در برنامه درسی ریاضی مدرسه ای در ایران از دیدگاه معلمان

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 120

چکیده

 پژوهش حاضر, ضرورت و جهت تغییر در برنامه درسی ریاضی مدرسه ای را برای بهبود عملکرد دانش آموزان ایرانی در حل مسائل زمینه مدار و ایجاد سواد ریاضی, از دیدگاه معلمان درس ریاضی در ایران مورد بررسی قرار می دهد. در این پژوهش از پرسش هایی که در مطالعه پیزا (PISA) در سال های2000  و 2003 منتشر شده است, برای انتخاب پرسش های ریاضی زمینه مدار که با زمینه های فرهنگی ایران همخوانی بیش تری داشتند, بهره گرفتیم. مسائل منتخبی از پیزا, ترجمه شد و برای مطالعه در اختیار 14 معلم ریاضی قرار گرفت. سپس نظر معلمان از طریق پرسش نامه ای شامل 6 سوال و مصاحبه های پاره ساختاری, مورد مطالعه قرار گرفت.نتایج پژوهش نشان داد معلمان ریاضی, عملکرد دانش آموزان نوعی ایرانی را در حل مسائلی مشابه مسائل پیزا که ویژگی آن ها زمینه مدار بودن و مدل سازی مسائل واقعی است, ضعیف پیش بینی کردند. معلمان ریاضی ایرانی, دلیل اصلی پیش بینی چنین پدیده ای را در تاکید نداشتن کتاب های درسی ریاضی ایران بر جنبه های سوادآموزی ریاضی و بهره نگرفتن از زمینه های معنادار واقعی و اثر ارزشیابی های بیرونی بر تدریس ریاضی برشمردند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رفیع پورگتابی، ابوالفضل، و گویا، زهرا. (1389). ضرورت و جهت تغییرات در برنامه درسی ریاضی مدرسه ای در ایران از دیدگاه معلمان. نوآوری های آموزشی، 9(33)، 91-120. SID. https://sid.ir/paper/75477/fa

Vancouver: کپی

رفیع پورگتابی ابوالفضل، گویا زهرا. ضرورت و جهت تغییرات در برنامه درسی ریاضی مدرسه ای در ایران از دیدگاه معلمان. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1389؛9(33):91-120. Available from: https://sid.ir/paper/75477/fa

IEEE: کپی

ابوالفضل رفیع پورگتابی، و زهرا گویا، “ضرورت و جهت تغییرات در برنامه درسی ریاضی مدرسه ای در ایران از دیدگاه معلمان،” نوآوری های آموزشی، vol. 9، no. 33، pp. 91–120، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75477/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button