مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,895
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر اساس مولفه های آموزش سلامت

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 162

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی, بر اساس مولفه های آموزش سلامت از قبیل بهداشت پوست, بهداشت دهان و دندان, ورزش و تحرک بدنی, تغذیه, توجه به بیماری ها )ایدز) و مساله سیگار و مواد مخدر است. روش تحلیل محتوای پژوهش حاضر, آنتروپیشانون و واحد تحلیل نیز صفحات (متون, پرسش ها, تمرین ها و تصاویر) بودند که در مجموع سه هزار و 467 صفحه می شد. جامعه آماری این پژوهش همه کتاب های دوره ابتدایی سال تحصیلی 1388-36) 1387 جلد کتاب) بود که شامل هشت عنوان فارسی (بخوانیم), فارسی (بنویسیم), علوم, هدیه های آسمانی, هدیه های آسمانی )کتاب کار) قرآن, ریاضی و تعلیمات اجتماعی می شود. نمونه آماری این پژوهش را هفت عنوان فارسی (بخوانیم), فارسی (بنویسیم), علوم, هدیه های آسمانی, هدیه های آسمانی (کتاب کار(, قرآن و تعلیمات اجتماعی تشکیل می داد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که به مولفه ورزش و تحرک بدنی بیش ازسایر مولفه ها توجه شده و کمترین میزان توجه به مساله بیماری ها مربوط بوده است؛ ضمن اینکه هر یک ازشاخص های مولفه های مذکور به صورت متوازن مورد توجه قرار نگرفته و کتاب های درسی به یک نسبت مولفه های آموزش سلامت را پوشش نداده اند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ایزدی، صمد، صالحی عمران، ابراهیم، فتحی واجارگاه، کوروش، و عابدینی بلترک، میمنت. (1389). تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر اساس مولفه های آموزش سلامت. نوآوری های آموزشی، 9(33)، 139-162. SID. https://sid.ir/paper/75479/fa

Vancouver: کپی

ایزدی صمد، صالحی عمران ابراهیم، فتحی واجارگاه کوروش، عابدینی بلترک میمنت. تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر اساس مولفه های آموزش سلامت. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1389؛9(33):139-162. Available from: https://sid.ir/paper/75479/fa

IEEE: کپی

صمد ایزدی، ابراهیم صالحی عمران، کوروش فتحی واجارگاه، و میمنت عابدینی بلترک، “تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر اساس مولفه های آموزش سلامت،” نوآوری های آموزشی، vol. 9، no. 33، pp. 139–162، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75479/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button