مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,155
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل عوامل موثر بر افزایش کاربست یافته های پژوهشی در وزارت آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 133

چکیده

 در این پژوهش با بهره گیری از یکی از شیوه های نوین پژوهش تحت عنوان «فراتحلیل» به تحلیل و ترکیب نتایج پژوهشهای انجام گرفته در کشور, در زمینه کاربست یافته های پژوهشی پرداخته شده است. بدین منظور, تعداد پانزده پژوهش انجام یافته در زمینه کاربست یافته های پژوهشی از مراکز پژوهشی وزارت آموزش و پرورش کشور گردآوری و از میان آنها تعداد نه پژوهش با بهره گیری از ابزار «چک لیست گزینش پژوهشها از نظر فنی و روش شناختی» (شامل روایی و پایایی مناسب, روش نمونه گیری و آماری صحیح) برای بررسی و فراتحلیل انتخاب شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که راه اندازی نظام اطلاع رسانی پژوهش با اندازه اثر 0.6921, برگزاری مستمر گردهماییهای ارایه یافته های پژوهشی با اندازه اثر 0.6445, مساله یابی و اولویتهای دقیق پژوهشی با اندازه اثر 0.6891, تقویت بعد فنی و روش شناختی تحقیقات با اندازه اثر 0.5541, افزایش اعتبارات پژوهشی با اندازه اثر 0.5411و برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی برای معلمان با اندازه اثر 0.4874 با کاربست یافته های پژوهشی در سطح وزارت آموزش و پرورش مرتبط اند. همچنین یافته های مطالعه موردی نشان داد مهمترین عوامل بازدارنده کاربست تحقیقات در آموزش و پرورش عبارتند از: عدم توانایی علمی مدیران و کارشناسان برای استفاده از نتایج تحقیقات, اطمینان نداشتن تصمیم گیرندگان به روش پژوهش و صحت نتایج, عدم وقت گذاری مدیران در زمینه کاربست تحقیقات, در اختیار نبودن منابع کافی و مناسب (مالی, مادی, انسانی) برای عملیاتی کردن نتایج, قابلیت اجرایی نداشتن بعضی از یافته های پژوهشی, مبهم و عملیاتی نبودن نتایج و پیشنهادهای تحقیقات آموزشی.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عابدی، احمد، عریضی سامانی، سیدحمیدرضا، و شواخی، علیرضا. (1384). فراتحلیل عوامل موثر بر افزایش کاربست یافته های پژوهشی در وزارت آموزش و پرورش. نوآوری های آموزشی، 4(12)، 109-133. SID. https://sid.ir/paper/75486/fa

Vancouver: کپی

عابدی احمد، عریضی سامانی سیدحمیدرضا، شواخی علیرضا. فراتحلیل عوامل موثر بر افزایش کاربست یافته های پژوهشی در وزارت آموزش و پرورش. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1384؛4(12):109-133. Available from: https://sid.ir/paper/75486/fa

IEEE: کپی

احمد عابدی، سیدحمیدرضا عریضی سامانی، و علیرضا شواخی، “فراتحلیل عوامل موثر بر افزایش کاربست یافته های پژوهشی در وزارت آموزش و پرورش،” نوآوری های آموزشی، vol. 4، no. 12، pp. 109–133، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75486/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button