Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

18,373
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,834
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار پایه دوم دبستان چاپ سال 1381 در مقایسه با تعلیمات دینی چاپ سال 1380

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 142

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 یکی از اهداف و نیازهای مبرم نظام آموزشی هر کشور، برنامه ریزی، تدوین، تغییر و روزآمد کردن کتابهای درسی است. برنامه ریزی و تدوین کتابهای روزآمد سبب می شود دانش آموزان با سیر و تحول پیشرفت جهان و کشورمان همگام شوند، برای دستیابی به این مهم، دفتر برنامه ریزی و تالیف کتابهای درسی، گروه تعلیمات دینی و قرآن، مبادرت به تدوین کتاب «هدیه های آسمان» و «کتاب کار» آن کرده است. نویسندگان این مقاله، با توجه به اینکه کتابهای مذکور جدیدالتالیف اند، به تحلیل محتوایی آنها با روش تجزیه و تحلیل «ویلیام رومی» پرداخته اند. در این تجزیه و تحلیل به تحلیل محتوایی متن، پرسشها و تصاویر کتابها از طریق میزان ضریب درگیری دانش آموزان با کتابها پرداخته شده است. آنچه از تحلیل محتوایی کتاب تعلیمات دینی (چاپ 1380) و کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار (چاپ سال 1381) پایه دوم ابتدایی به دست آمده، حاکی از این است که ضریب درگیری دانش آموزان با متن و تصاویر در کتاب تعلیمات دینی و کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار پایین است و منجر به درگیری دانش آموزان و تصاویر نمی شود، اما ضریب درگیری 1.1 در پرسشها بیانگر این امر است که کتاب هدیه های آسمان موجب درگیری بیشتر دانش آموزان شده، در حالی که کتاب قبلی در این زمینه ضعیف است. به طور کلی، ضریب درگیری دانش آموزان با محتوای کتاب تعلیمات دینی 0.41 و با کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار 1.2 است. نتیجه اینکه کتاب جدید موجب درگیری بیشتر دانش آموزان با محتوا شده و کتاب قبلی ضریب درگیری پایینی داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی، محسن، و مظفر، محمد. (1383). تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار پایه دوم دبستان چاپ سال 1381 در مقایسه با تعلیمات دینی چاپ سال 1380. نوآوری های آموزشی، 3(7)، 115-142. SID. https://sid.ir/paper/75497/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی محسن، مظفر محمد. تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار پایه دوم دبستان چاپ سال 1381 در مقایسه با تعلیمات دینی چاپ سال 1380. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1383؛3(7):115-142. Available from: https://sid.ir/paper/75497/fa

    IEEE: کپی

    محسن ایمانی، و محمد مظفر، “تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار پایه دوم دبستان چاپ سال 1381 در مقایسه با تعلیمات دینی چاپ سال 1380،” نوآوری های آموزشی، vol. 3، no. 7، pp. 115–142، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75497/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا