مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,022
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه نیمرخ سبک های یادگیری دانش آموزان دوره راهنمایی شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آن ها در دروس ریاضی و علوم

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی رابطه نیمرخ سبک های یادگیری جکسون )تکانش پذیری, استقلال هیجانی, مسوولیت پذیری, عملگرایی( در دانش آموزان دوره راهنمایی با عملکرد تحصیلی آن ها در دروس ریاضی و علوم است. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان سال تحصیلی 88-87 دوره راهنمایی شهر اصفهان تشکیل می دادند. بدین منظور, 120 دانش آموز دختر و پسر سال سوم راهنمایی, به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای, انتخاب شدند. روش تحقیق همبستگی و نوع تحقیق کاربردی بود. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه نیمرخ سبک های یادگیری جکسون(LSP)  استفاده شد. داده ها با روش تحلیل عاملی تاییدی, همبستگی پیرسون, و آزمون فیشر تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که بین سبک یادگیری استقلال هیجانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر در درس ریاضی و بین سبک یادگیری عملگرایی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر در درس علوم رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عریضی سامانی، سیدحمیدرضا، عابدی، احمد، و تاجی، مریم. (1389). رابطه نیمرخ سبک های یادگیری دانش آموزان دوره راهنمایی شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آن ها در دروس ریاضی و علوم. نوآوری های آموزشی، 9(34)، 7-24. SID. https://sid.ir/paper/75517/fa

    Vancouver: کپی

    عریضی سامانی سیدحمیدرضا، عابدی احمد، تاجی مریم. رابطه نیمرخ سبک های یادگیری دانش آموزان دوره راهنمایی شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آن ها در دروس ریاضی و علوم. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1389؛9(34):7-24. Available from: https://sid.ir/paper/75517/fa

    IEEE: کپی

    سیدحمیدرضا عریضی سامانی، احمد عابدی، و مریم تاجی، “رابطه نیمرخ سبک های یادگیری دانش آموزان دوره راهنمایی شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آن ها در دروس ریاضی و علوم،” نوآوری های آموزشی، vol. 9، no. 34، pp. 7–24، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75517/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button